انتقاد روسیه و سوریه از تحریم‌های آمریکا در سایه بحران کرونا

رؤسای مرکز سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان سوری نسبت به اوضاع بهداشتی اردوگاه الرکبان به دلیل کمبود امکانات بهداشتی ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، حسین مخلوف و میخائیل میزنتسف، رؤسای مرکز سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان سوری در بیانیه مشترک به شدت نسبت به اوضاع بهداشتی اردوگاه الرکبان به دلیل کمبود امکانات بهداشتی و به ویژه دستگاه‌های تنفس مصنوعی ابراز نگرانی کردند.

در این بیانیه آمده است: علی‌رغم تلاش‌های انجام شده اما امکانات مقامات سوریه برای تشخیص و کمک پزشکی به مبتلایان به کرونا بسیار محدود است، روزانه حدود ۱۰۰ مورد آزمایش انجام می‌شود و تنها ۲۵۰۰۰ تخت در مراکز پزشکی سوریه وجود دارد و همچنین با کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی مواجه است.

رؤسای مرکز سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان سوری همچنین تأکید کردند: سوریه به شدت در جریان عملیات‌های نظامی متضرر شده است و تنها از طریق حمایت خارجی می‌توان آن را برای مقابله با کرونا آماده کرد اما تحریم‌های غرب مانع از ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به این کشور می‌شوند.

مرکز عملیات مشترک روسیه-سوریه با اشاره به کمبود شدید تجهیزات پزشکی لازم برای درمان کرونا، نسبت به عواقب شیوع این ویروس در سوریه هشدار داد.

همچنین این مرکز تاکید کرد: در صورت شیوع ویروس کرونا در اردوگاه الرکبان سوریه، احتمال نجات پناهجویان نزدیک به صفر خواهد بود.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: موضوعی که اکنون بیشتر نگران کننده است اوضاع بهداشتی در اردوگاه آوارگان الرکبان در منطقه "التنف" است که تحت کنترل آمریکا قرار دارد. طبق گفته ساکنان سابق این اردوگاه، مراکز پزشکی موجود در آن بسته هستند و هیچ‌گونه دارو و پزشکی در این اردوگاه وجود ندارد و در صورت شیوع کرونا در آن ساکنان آن جانشان را از دست خواهند داد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.