شکایت پلیس آمریکا برای دریافت اطلاعات بیماران مبتلا به کرونا

آژانس‌های مجری قانون چندین شهر در شمال ایالت ایلینوی به همراه دفتر کلانتر شهرستان مک‌هنری شکایت کردند تا اداره بهداشت محلی را وادار سازند اسامی و نشانی مبتلایان به ویروس کرونا را به آن‌ها ارائه کنند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر کلانتر شهرستان مک‌هنری یکی از شاکیان در یکی از دو شکایت تنظیم شده روز سه‌شنبه در دادگاه حوزه شهرستان مک‌هنری علیه اداره بهداشت شهرستان مک‌هنری است؛ اقدامی که ظاهرا برای حفاظت بهتر از پاسخگویان‌شان در مرکز اورژانس صورت گرفته است.   

ادارات پلیس شهرستان مک‌هنری، منطقه "لیک این د هیلز"، منطقه "الگانکوئین" و شهر "وودستاک" نیز به دفتر کلانتر شهرستان مک‌هنری پیوسته و جز شاکیان یکی از این شکایتنامه‌ها هستند.

این شکایت‌نامه‌ها به طور ویژه به دنبال فهرستی هستند که شامل اسامی و نشانی ساکنان محلی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، باشد. بیل پریم، کلانتر شهرستان مک‌هنری در شکایتی که دفترش در دادگاه تنظیم کرده تاکید کرد، در حالی که اداره بهداشت پیش‌تر با به اشتراک گذاشتن نشانی‌های مبتلایان به ویروس کرونا موافقت کرده اما این اطلاعات به تنهایی کافی نیستند چرا که نشانی‌ها ممکن است تغییر کنند یا نادرست باشند.

جانا دیکسون، وکیل ایالتی شهرستان مک‌هنری از جانب کلانتر پریم نوشت: علی‌رغم راهنمایی‌های مکرر دال بر اینکه ارائه اطلاعات درخواست شده از سوی کلانتر پریم اقدامی مجاز است و برای حفاظت از سلامت و امنیت این افسر لازم و ضروری است، اما اداره بهداشت از ارائه این اطلاعات امتناع ورزیده است. 

براساس گزارشات منتشر شده، دفتر دادستان کل ایالت ایلینوی در تاریخ سوم آوریل یادداشتی منتشر و تاکید کرد که قوانین فدرال و ایالتی اجازه می‌دهند اما ملزم نمی‌کنند که پاسخگویان مرکز اورژانس باید از مورد ابتلا به ویروس کرونا در یک نشانی خاص مطلع باشند.  

ادارات پلیس تاکید دارند که این اطلاعات به صورت تماس به تماس و تنها به افسرانی که به عنوان پاسخگویان اولیه اعزام می‌شوند، ارائه می‌شوند.
براساس آمار اداره بهداشت ایالت ایلینوی، تاکنون ۱۷ هزار و ۸۸۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت تایید شده و ۵۹۶ تن نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.