تهیه نقشه تخصصی صخره‌های مرجانی جهان با کمک مردم

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از نیواطلس، دسترسی به اطلاعات این صخره‌های مرجانی در نقاط مختلف جهان از طریق اجرای یک نرم افزار بازی مجازی ممکن می‌شود و با استفاده از آن کاربران درک خواهند کرد که این صخره‌ها چگونه شکل می‌گیرند و چگونه باید در آینده از آنها حفظ و نگهداری کرد.

بازی یادشده که توسط خود ناسا ابداع شده، NeMO-Net نام دارد و با سیستم عامل آی او اس سازگاری دارد. نسخه اندرویدی این نرم افزار در آینده نزدیک عرضه خواهد شد. با اجرای این بازی کاربر به عمق اقیانوس‌ها می‌رود و صخره‌های مرجانی مختلف را شناسایی می‌کند. اطلاعات این بازی به طور خودکار توسط رایانه و بر مبنای اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق تحقیقات ناسا تولید شده‌اند.

ناسا چند سال قبل با استفاده از دوربین‌های فوق دقیق اقدام به نقشه برداری از صخره‌های مرجانی عمق اقیانوس‌ها کرد. اما تجزیه و تحلیل و بررسی دقیق این اطلاعات نیازمندان صرف وقت طولانی است. ناسا برای مشخص کردن نوع دقیق هر یک از این صخره‌ها از کاربران کمک گرفته و افراد بعد از مشاهده عکس‌های صخره‌های دریایی و بررسی فهرستی از انواع این صخره‌ها که در محیط بازی موجود است، نوع درست را پیدا کرده و آن را علامت می‌زنند.

ناسا با جمع‌آوری این اطلاعات و بررسی آنها می‌تواند گونه‌های مختلف صخره‌های مرجانی و فراوانی آنها را بررسی و مشخص کند.

این بازی کارکردهای آموزشی دیگری نیز دارد و کاربران آن با نحوه حفاظت از صخره‌های دریایی و احیای آنها نیز آشنا می‌شوند.

برچسب ها :

تخصصی مرجانی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.