استان عدن یمن بسته شد

دولت محلی استان عدن وابسته به دولت مستعفی یمن از بسته شدن تمامی گذرگاههای زمینی منتهی به این استان با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، احمد سالمین، استاندار عدن ضمن هماهنگی با کمیته اضطراری یمن و فرماندهی ائتلاف عربی در این استان با صدور بخشنامه‌ای تمامی دستگاه‌های امنیتی و نیروهای مسلح را موظف کرد کلیه گذرگاه‌های زمینی منتهی به عدن را ببندند و اقدامات پیشگیری لازم را با احتمال انتقال کرونا به این استان اجرایی کنند.

در سایه جنگ و درگیری در یمن و نبود زیرساخت‌های بهداشتی لازم روز جمعه دولت مستعفی یمن اعلام کرد، نام نخستین شخص مبتلا به کرونا را در استان حضرموت واقع در شرق یمن ثبت کرده است.

دفتر بهداشت و تیم های رصد کرونا در عدن خواستار هوشیاری کامل و تداوم اقدامات پیشگیری شدند تا مانع از انتشار این ویروس در این استان ساحلی شوند.

عدن به دلیل اینکه مرکز سیاسی اقتصادی است و اماکن عمومی پر تجمع چون بیمارستان، بانک ها، بازار، فرودگاه و بندر و سایر اماکن در آن قرار دارد روزانه میزبان هزاران مسافر است و همین مسئله احتمال شیوع کرونا در آن را بیشتر می کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

استان

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.