محمود ترفع در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، با اشاره به اجرای طرح فاصلهگذاری اجتماعی، اظهار کرد: در تلاش هستیم برای روز شنبه با همه ظرفیت به ویژه ناوگان بخش عمومی، نسبت به خدمترسانی به شهروندان اقدام کنیم تا مردم با ایمنی بیشتری سفر کنند.
وی ادامه داد: در کشورهایی که طرح فاصلهگذاری اجتماعی آغاز شد، پروتکلی تعیین کردند که نسبت به خروج مردم از منزل تدابیر سختگیرانهای داشتند. به عنوان مثال یک خانواده طی یک هفته یا 10 روز فقط یکبار مجاز به خارج شدن از منزل است، همچنین همه اعضای خانواده همزمان نمیتوانند از منزل خارج شوند و اگر فردی خارج از این پروتکل عمل کند جریمه میشود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه این امر باعث شد شهر خلوتتر و فاصلهگذاری اجتماعی در آن شهرها بهتر اجرا شود، افزود: با توجه به اینکه از شنبه دو سوم کارمندان از خانه خارج خواهند شد و احتمال دارد برخی از مشاغل آزاد نیز فعالیتشان را آغاز کنند، از مردم میخواهیم از حمل و نقل عمومی کمتر استفاده کنند و در صورت پُر بودن ظرفیت اتوبوس، از سوار شدن به آن خودداری کنند.
وی خاطرنشان کرد: در راستای بهتر اجرا شدن فاصلهگذاری اجتماعی روی صندلیهای اتوبوسها را علامتگذاری کردهایم تا شهروندان از آن استفاده نکنند و فاصلهها بهتر رعایت شود اما موفقیت در اجرای این طرح به همکاری مردم بستگی دارد.
ترفع خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد همه مردم از خانه خارج شوند و مانند گذشته بخواهند از اتوبوس استفاده کنند، طبیعی است با توجه به اینکه اتوبوس مازاد نداریم، قطعا اتوبوسها مملو از جمعیت خواهد شد، بنابراین خروج مردم از منزل باید کنترل شده باشد و اگر ظرفیت اتوبوسی تکمیل بود، در انتظار اعزام اتوبوس بعدی بمانند.
وی همچنین درباره بکارگیری اتوبوسهای بین شهری در شهرها از جمله تهران که سازمان شهرداریها و دهیاریها از آن خبر داده بود، گفت: از کمک اتوبوسها و مینیبوسها به حمل نقل عمومی که متعلق به ادارات، نهادهای نظامی وغیره هستند، استقبال میکنیم و برای بکارگیری آنها برنامهای داریم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: نرم افزاری تحت عنوان «به همراه» توسط یکی از شرکتهای استارتاپی راهاندازی شده است که شهروندان میتوانند از طریق آن برای مسیر حرکت خود، مبداء و مقصد تعیین کنند و با رزرو صندلیهای آن، برای رسیدن به مقصد از اتوبوس یا مینیبوسهای آن استفاده کنند.
وی ادامه داد: به این شرکت تأکید کردهایم که فاصلهگذاری اجتماعی را جدی بگیرد و به عنوان مثال اگر ظرفیت یک مینیبوس 18 نفر است تنها امکان رزرو 9 صندلی وجود داشته باشد.
ترفع درباره هزینه سفر با اتوبوسهای این اپلیکیشن گفت: این شرکت از مدتی پیش فعالیت خود را آغاز کرده ولی اکنون برای کمک به حمل و نقل عمومی وارد شده است. از آنها خواستهایم به این مشارکت نگاه انتفاع اقتصادی نداشته باشند و علی رغم اینکه هزینه نگهداری اتوبوسها سنگین است، حداقل هزینه را از مسافران دریافت کنند.
وی افزود: با این حال مردم انتظار قیمت بلیتهای شرکت واحد را نداشته باشند ولی سعیمان بر این است که هزینه بالایی دریافت نشود.
انتهای پیام/