دولت سوئد به دنبال افزایش اختیاراتش در راستای مبارزه با کرونا

دولت سوئد به دنبال افزایش اختیارات اجرایی خود در روند مبارزه با شیوع کروناویروس از جمله با دستیابی به حق تعطیل کردن فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن بدون دریافت مجوز از پارلمان است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، سوئد جزو کشورهایی است که تاکنون تدابیر چندان سختگیرانه‌ای را برای مهار شیوع کرونا اجرا نکرده است. سوئدی‌ها در مقطع فعلی بر خلاف مردم دیگر کشورهای اروپا همچنان می‌توانند به باشگاه‌های ورزشی بروند یا در رستورانها غذا صرف کنند و مدارس ابتدایی و راهنمایی در این کشور همچنان باز هستند.
دولت سوئد که در کنترل سوسیال دموکراتها قرار دارد اعلام کرده فاقد حکم قانونی مناسب برای نشان دادن واکنش به موقع و سریع به شیوع کرونا که تا کنون بیش از ۴۰۰ تن را در این کشور به کام مرگ فرستاده، است.
لنا هالنگرن، وزیر امور اجتماعی و بهداشتی سوئد در بیانیه‌ای عنوان کرد: ما شاهد بوده‌ایم که وضعیت در سوئد و اروپا با چه سرعتی می‌تواند تغییر یابد و ما در عین حال داشتن امکانات بیشتر به منظور نشان دادن واکنش سریع در صورت ایجاب شرایط را ضروری می‌دانیم.

بسیاری از دولتهای جهان اختیارات وضعیت فوق‌العاده را برای مبارزه با شیوع ویروس کرونای جدید در پیش گرفته‌اند و این وضعیت نگرانی در خصوص تضعیف روند دموکراتیک را افزایش داده است.
دولت سوئد اعلام کرد، پارلمان این کشور به مجرد اعلام یک سری تدابیر، فرصت تصویب آن را "در سریع ترین زمان ممکن" خواهد یافت. این دولت در عین حال تاکید کرد قوانین جدید قرار نیست به آن اختیار اعلام مقررات منع آمدوشد را بدهند.

دولت سوئد از پارلمان تقاضا کرده تا اختیارات اجرایی گسترده‌تری برای مدت سه ماه به این دولت واگذار کند.
وزارت بهداشت سوئد به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداده و هنوز مشخص نیست پارلمان این کشور چه زمانی لایحه را تصویب کند.
انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.