هشدارآمریکا نسبت به تداوم اختلافات سیاسی در افغانستان

وزارت امور خارجه آمریکا با هشدار نسبت به تداوم وضعیت موجود و اختلافهای سیاسی در افغانستان، بر ضرورت تشکیل یک دولت فراگیر در این کشور تاکید کرد و نسبت به احمال قطع کمک‌ها به افغانستان هشدار داد.

به گزارش خبرآنی، دفتر آلیس ولز، معاون وزارت خارجه آمریکا در توییتی نوشت، که اعطای کمک‌های جهانی به افغانستان نمی‌تواند به همین شکل ادامه یابد.

در این توییت آمده که ادامه کمک‌های بین‌المللی به افغانستان مستلزم وجود یک دولت فراگیر در این کشور است. او تاکید کرد: " همه ما باید رهبران افغانستان را از بابت توافق روی ایجاد یک دولت فراگیر پاسخگو کنیم."

پیش از این مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز با انتقاد تند از ادامه اختلافات میان اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله بر سر پست ریاست‌جمهوری افغانستان، اعلام کرده بود که واشنگتن تصمیم گرفته یک میلیارد دلار از کمک‌های خود به کابل را قطع کند.

آمریکا تهدید کرده بود که یک میلیارد دلار از کمکهایش به افغانستان را از بودجه سال آینده هم حذف خواهد کرد.

همزمان یک تیم از چهره‌های سیاسی افغان که برای حل اختلاف بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله بر سر پست ریاست جمهوری میانجی‌گری می کنند نیز خواهان توقف معرفی کابینه از سوی غنی شدند.

این تیم شامل حامد کرزای، رئیس جمهور پیشین افغانستان، عبدالرب رسول سیاف، از رهبران سابق جهادی افغانستان، محمد یونس قانونی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان افغانستان و محمد کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان است.

در اعلامیه منتشر شده از سوی این تیم که امروز یکشنبه منتشر شده، آمده که برای نهایی‌سازی تلاش‌هایی که برای رسیدن به تفاهم و همکاری جریان دارد، به غنی پیشنهاد می‌کنند که از تعیین مقام‌های حکومت صرف نظر کند.

این تیم همچنین از عبدالله خواست، فرصت ده روزه‌ای که برای حل اختلافات تعیین کرده بود، تمدید کند.

اشرف غنی ریاست شورای عالی صلح را به عبدالله پیشنهاد کرد

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در چند روز گذشته نامزدهای وزارت‌های دارایی، امور خارجه و اطلاعات و فرهنگ را معرفی کرده و گفته این روند ادامه خواهد داشت.

عبدالله، رئیس اجرایی پیشین افغانستان نیز چندی پیش مهلت 10 روزه‌ای را برای حل اختلافات سیاسی با میانجی‌گری بزرگان سیاسی کشور تعیین کرده بود.

به گزارش بی.بی.سی، اشرف غنی سه روز پیش گفت که ریاست شورای عالی صلح این کشور را به عبدالله عبدالله پیشنهاد کرده و این پست می‌تواند پروتکل معاونت رئیس جمهور را داشته باشد و بودجه، امکانات و شیوه تصمیم‌گیری این مقام قابل بحث است و او "انعطاف کامل" دارد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.