افزایش ظرفیت تولید محلول ضدعفونی کننده در دانش بنیان ها

به گزارش خبرنگار خبرآنی، محمود کریمی، مدیرعامل شرکت تولیدکننده محلول ضد عفونی کننده در کرمانشاه درباره محلول ضدعفونی‌کننده دست که در این شرکت تولید می‌شود، گفت: محلول تولیدی ما بر اساس استانداردها و دستورالعمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ساخته می‌شود. این محصول بالای ۸۳ درصد الکل و ۵ درصد ایزوپروپیل الکل است.

وی افزود: این محصول همچنین دارای چند نوع نرم‌کننده، گلیسیرین و پروپین گلیکول است و اکنون با حجم‌های ۲۱۰ سی سی، ۵۰۰ سی سی، ۹۰۰ سی سی و گالن ۲۰ لیتری تولید می‌شود.

کریمی درباره میزان تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست در این شرکت گفت: در حال حاضر دپوی ما در ایران نمونه است و انبارهای دپوی توسط بازرسان بازرگانی وزارت صمت بازدید شده است. ما در حال حاضر در حدود ۱۴ هزار لیتر ماده ضدعفونی‌کننده دست تولید کرده‌ایم که آماده ارائه به بازار است و حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار لیتر دیگر در دست تولید داریم و تاکنون به جز این مقدار ۲۵ هزار لیتر هم به بازار ارائه کرده‌ایم و منتظر یک پارت الکل دیگر نیز هستیم که در صورت اخذ مجوز، حدود ۳۵ هزار لیتر دیگر از این محصول تولید می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تولیدکننده محلول ضدعفونی‌کننده دست ادامه داد: در حال حاضر تنها مشکل ما توزیع است که فقط محدود به داروخانه‌های شهر کرمانشاه شده است. متاسفانه قسمت تجاری تولید از دست ما خارج شده و ما به همین دلیل دقیقاً نمی‌دانیم سرمایه‌گذاری را ادامه داده و دوباره تولید داشته باشیم یا خیر.

این فعال دانش بنیان با طرح این موضوع که باید به تولیدکنندگان بگویند آیا استان‌های دیگر نیاز به این محصولات دارند یا خیر؟ بیان کرد: با شروع تولید در ابعاد وسیع، یعنی روزی ۶ تا ۸ هزار لیتر، کارگران را به‌صورت شیفتی به کار می‌گرفتیم، اما اکنون شیفت‌ها را تعطیل کردیم، زیرا پس از تولید، خروجی محصول نداشته‌ایم و از آنجایی که ارسال کالا از استان به سایر شهرها و استان‌ها ممنوع شده است تکلیف ادامه تولید مشخص نیست و این در حالی است که محصولات سایر استان‌ها در کرمانشاه توزیع می‌شود.

این تولیدکننده محصولات بهداشتی با اشاره به اینکه با این نوع سیاستگذاری تولیدکننده بومی متضرر خواهد شد گفت: محصولات مشابه وارداتی از استان‌های دیگر، بازار تولیدکنندگان داخلی استان را برهم خواهد زد و اگر استان‌های دیگر می‌توانند محصولات‌شان را به جاهای دیگر عرضه کنند چرا این محدودیت فقط برای استان کرمانشاه اعمال شده است.

کریمی یادآور شد: اکنون در کارخانه ما ۱۴ هزار لیتر محصول دپو شده وجود دارد و اگر آن را در اندازه‌های یک لیتری در نظر بگیریم ۱۴ هزار خانوار تهرانی می‌توانستند این محصول را در خانه‌هایشان داشته باشند تا دچار استرس در زمینه کمبود مواد ضدعفونی کننده نشوند.

مدیرعامل این شرکت تولیدکننده محلول ضدعفونی کننده بیان کرد: هدف ما از اخذ تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی افزایش ظرفیت تولید بود که به این هدف خود رسیدیم و امروز انبارهای ما مملو از محلول ضدعفونی کننده دست شده است که امیدواریم امکان توزیع و فروش را نیز به ما بدهند تا تولیدمان معطل نماند.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.