به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از دیجیتال ترندز، سیستم هوش مصنوعی شرکت «آی بی ام» به نام «واتسون» برای پرسش و پاسخ و به چالش کشیدن انسان ها در برنامه تلویزیونی Jeopardy مشهور است.
اکنون آی بی ام این سیستم را برای کمک به سازمان های دولتی، بهداشت عمومی و موسسات آکادمیک در سراسر جهان به کار گرفته است . در حقیقت از این سیستم برای پاسخ گویی به انبوه سوالات شهروندان درباره پاندمیک کووید ۱۹ استفاده می شود. این نخستین باری است که سیستم هوش مصنوعی واتسون برای کمک به اطلاع رسانی پاندمیک استفاده می شود.
در همین راستا یک نسخه از سیستم هوش مصنوعی واتسون با تمرکز روی ویروس کرونا به عنوان یک کارمند مجازی در ایالت های آرکانزاس، کالیفرنیا، جورجیا، نیویورک و تگزاس آمریکا و همچنین در جمهوری چک، یونان، لهستان، اسپانیا و انگلیس به کار گرفته شده است. این سیستم می تواند به سوالات مرتبط درباره علائم ابتلا به ویروس کرونا، سوالات درباره انجام تست و مواردی مانند فاصله گذاری اجتماعی پاسخ دهد.
واتسون به وسیله تماس صوتی یا پیامک اطلاعات صحیح را در اختیار شهروندان قرار می دهد.
«روی ورجیس» یکی از مشاوران در « آی بی ام واتسون هلث» و کارشناس بهداشت دیجیتال در سازمان جهانی بهداشت می گوید: دراین شرایط سخت بیشتر مردم درباره علائم بیماری، تست ابتلا، روش های پیشگیری از ابتلا، قوانین دولتی درباره فاصله گذاری اجتماعی، مدارس، امتحانات و غیره سوالاتی دارند. محققان ما مشغول افزودن پاسخ هایی به بخش سوالات روانشناسی نیز هستند. به این ترتیب یک پرستار مجاز به افراد کمک می کند تا به ترس هایشان و چالش های احساسی غلبه کنند.
این سیستم اطلاعات خود را از چند منبع خارجی از جمله منابع اطلاعات محلی، محلی و بین المللی دریافت می کند.