به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ حجت الاسلام علی ذوعلم اظهار کرد: این روزها که دانشآموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا، از حضور در کلاس درس و استفاده حضوری از معلمان محروم هستند، تلاشهایی در وزارت آموزش و پرورش انجام شد که بتوان با استفاده از فضای مجازی از خلاقیت و فعالیت معلمان بیشتر استفاده کرد تا دانشآموزان از درس غافل نشوند و روند آموزشی در حدی ادامه پیدا کند.
وی افزود: در همین راستا در سایت رشد (شبکه ملی مدارس کشور) "پویش درس خانه" برای همکاران فرهنگی و معلمان پیش بینی شده است تا درسی را که ارئه میدهند در اختیار دیگران قرار بگیرد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: در واقع در این پویش که اقدامی مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، دروس مجازی که معلمان با خلاقیت و نوآوری خودشان تولید کننده آن هستند، مورد سنجش و ارزشیابی قرار میگیرد. بهترین محتواها مورد ارزیابی قرار گرفته و انتخاب میشود و از کسانی که این برنامه و محتوا را خلق کردهاند، تقدیر صورت میگیرد، این محتوا در اختیار بقیه افراد قرار میگیرد تا آنها نیز از آن استفاده کنند.
حجت الاسلام ذوعلم بیان کرد: باید از این شرایط ایجاد شده (بیماری کرونا و تعطیلی مدارس) به عنوان یک فرصت استفاده کرد و با تلفیق رسانههای دیگر در کنار کتاب به عنوان یک بسته تربیت و یادگیری که در اسناد تحولی وزارت آموزش و پرورش هم به آن تاکید شده است، سود برد. طبق همان اسناد بالادستی، محتوای آموزشی صرفاً از طریق کتاب نباید منتقل شود بلکه باید بتوانیم از معلمان به عنوان تولید کنندگان محتوای آموزشی استفاده کنیم.
انتهای پیام/