همتی: بانک ها اقساط برداشتی را به حساب مشتریان برگردانند

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، عبدالناصر همتی در برنامه تیتر امشب به تشریح برنامه ها و اقدامات بانک مرکزی پرداخت و اظهار داشت: مجموعه تصمیماتی در دولت و بانک مرکزی گرفته شد تا تسهیلاتی برای افرادی که کسب و کارشان از شیوع کرونا دچار مشکل شده اند، در نظر گرفته شود. در مرحله اول تصمیم گرفته شد اقساط تسهیلات دریافتی کسب و کارهای تعیین شده، سه ماه عقب بیافتد.

وی با بیان اینکه افرادی که فکر می کنند جزو مصادیق کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا هستند به شعب مراجعه نکنند و مشمول می شود، تصریح کرد: برای تسهیلات قرض الحسنه نیز اعلام کردیم که نیازی به پرداخت اقساط نیست.

همتی گفت: برخی از بانک ها از حساب های مشتریان اقساط تسهیلات قرض الحسنه را برداشت کرده اند که خوب نیست؛ اگر برداشت شده باشد بانک ها موظف به بازگشت اقساط هستند و این تخلف است.

وی از بانک ها خواست با مردم همکاری کنند، گفت: از مدیران عامل بانک ها خواهش می کنم به شعب تاکید کنند که با مردم همراهی کنند و اقساط را برداشت نکنند.

 

رئیس کل بانک مرکزی درباره چک های برگشتی هم اعلام کرد: با اصلاح قانون چک پیش بینی شد که اگر فردی یک چک برگشتی داشته باشد از خدمات بانکی محروم شود؛ در همین ارتباط مصوب کردیم افرادی که از اول اسفند تا 30 اردیبهشت چک شان برگشت بخورد تا سه ماه بعد می توانند از خدمات بانکی استفاده کنند و محروم نمی شوند.

وی درباره محدودیت گردش اسکناس در بانک ها گفت: مقرر شده تا هر بانک شعب مخصوص برای دریافت و پرداخت اسکناس تعیین کنند ولی با این وجود هنوز برخی از بانک ها مشکل دارند؛ از مردم خواهش میکنیم به بانک ها مراجعه نکنند.

همتی با قدردانی از همکاران نظام بانکی تصریح کرد: فداکاری بالایی می خواهد که در این شرایط در شعب بانک ها به مردم سرویس دهند آنهم درحالی که احتمال ابتلای ویروس کرونا در محیط شلوغ و پرتردد شعب بانکی بالاست.

ادامه دارد...

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.