ارتش اتیوپی: آماده مقابله با هرگونه حمله نظامی به سد النهضه هستیم

فرماندهی ارتش اتیوپی اعلام کرد، برای حفاظت از سد النهضه و مقابله با هرگونه حمله نظامی آماده است.

به گزارش خبرآنی، روزنامه رای‌الیوم نوشت، آدم محمد، رئیس ستاد کل ارتش اتیوپی در جریان بازدیدش به همراه فرماندهان ارشد ارتش این کشور از محل سد النهضه در غرب اتیوپی اعلام کرد، ارتش برای مقابله با هرگونه حمله نظامی به سد النهضه آماده است.

فرمانده نیروهای هوایی اتیوپی نیز گفت، بخش هوایی ارتش آماده مقابله با هرگونه حملات هوایی به منطقه سد است.

این سخنان در میان تشدید اظهارات شدیداللحن رسمی و رسانه‌ای اتیوپی پس از آن مطرح می‌شود که آدیس‌آبابا مذاکرات با مصر و سودان را که زیر نظر آمریکا برگزار می‌شد، ترک کرد. اتیوپی در عین حال بر حق خود در استفاده از آب‌های رود نیل تأکید و اعلام کرد، هیچ قدرتی نمی‌تواند این کشور را از بهره‌برداری از منابع خود جهت رشد و توسعه منع کند اما قاهره که یکی از طرف‌های ذی‌نفع درخصوص سد است این اظهارات اتیوپی را رد و آن را تنشی غیرقابل توجیه عنوان کرد.

چند روز پیش روزنامه‌های اتیوپی موضع قاهره درباره سد النهضه را مورد انتقاد قرار دادند و برخی از آنها به نیت دولت مصر اشاره و اعلام کردند، آنها برای آغاز "جنگی علنی و آشکار" علیه اتیوپی با هدف نابودی نزدیک به ۷۰ درصد از اقدامات انجام شده برای ساخت سد برنامه‌ریزی می‌کنند.

پیش از این وزارت خارجه مصر مخالفت شدید خود را با بیانیه وزارت خارجه اتیوپی در مورد مصوبه شورای اتحادیه عرب پیرامون سد النهضة اعلام کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.