بازدید وزرای دفاع ترکیه و انگلیس از مرز سوریه

وزرای دفاع ترکیه و انگلیس از مرزهای جنوب شرقی ترکیه دیدن کردند تا مستقیما "تراژدی سوری‌ها" را مشاهده کنند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه و بن والاس، همتای انگلیسی‌اش روز جمعه در پایگاه مرزی ترکیه در استان هاتای حضور یافتند و از یک برج دیدبانی وضعیت آوارگان سوری در آتما را نظاره کردند.

این وزرا پس از این بازدید نشستی برگزار کردند که در آن هیات‌های همراهشان و کوین کندی، مسئول هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد نیز حضور داشتند.

والاس گفت: انگلیس از عملیات‌های ترکیه در ناتو و شورای امنیتی سازمان ملل برای توقف درگیری‌ها در استان ادلب سوریه حمایت می‌کند.

وی ضمن اشاره به اینکه این اقدام به کمک‌های بشردوستانه کمک می‌کند، افزود: انگلیس آماده است تا به ترکیه به صورت مستقیم و یا از طریق فعالیت‌هایش در ناتو کمک کند.

کوین کندی تلاش‌های ترکیه برای حفاظت از سوری‌ها به دنبال توافق امضا شده میان آنکارا و مسکو در خصوص آتش‌بس در ادلب را تحسین کرد.

وی گفت: اکنون بیش از 60 درصد افراد حاضر در کمپ‌های آوارگان را کودکان تشکیل می‌دهند و ترکیه اقدامات فوق‌العاده‌ای برای کمک به آنها انجام می‌دهد.  

کوین کندی از جامعه بین‌الملل خواست تا برای تامین کمک‌های بشردوستانه و پایان دادن به جنگی که یک بحران مهاجرتی را به وجود آورده، در کنار ترکیه بایستد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.