به گزارش خبرنگار خبرآنی، سامانه اطلاع رسانی ثبت تلفن همراه (همتا) اعلام کرد: سیستم هوشمند شناسایی و رفع مشکل همتا به کد دستوری #۷۷۷۷* اضافه شده است و خریداران گوشی و کاربران تلفن همراه می توانند برای استفاده از این سیستم، پس از شمارهگیری کد دستوری #۷۷۷۷* گزینه «صفر - راهنما» را انتخاب و سپس شناسه (IMEI) های دستگاه و همچنین شماره سیم کارت دارای مشکل را وارد کنند.
در این صورت نتیجه بررسی سامانه رفع مشکلات رجیستری به صورت آنی به متقاضی پیامک میشود.
پیش از این نیز، سامانه همتا سیستم هوشمند شناسایی و رفع مشکل رجیستری را از طریق مراجعه کاربران به سایت فراهم کرده بود.
به این صورت که کاربران با مراجعه به سایت همتا از قسمت ثبت و پیگیری مشکلات، با وارد کردن شماره تلفن دارای مشکل و شناسه (IMEI)های دستگاه، به صورت آنی از مشکل رجیستری گوشی خود مطلع شده و راهنماییهای کامل و جامعی را برای حل مشکل به وجود آمده دریافت می کنند.
این سیستم به صورت کاملاً هوشمند و در تمامی ساعات شبانه روز و ۷ روز هفته در دسترس کاربران است تا مشکلات مربوط به طرح رجیستری گوشی خریداران و کاربران به راحتی و در کمترین زمان ممکن بررسی و حل شود.
به گزارش مهر، طرح رجیستری گوشی موبایل از حدود ۲ سال پیش در راستای مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه و سایر دستگاههای دارای سیم کارت با همکاری دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجرا است.