کرونا، ژاپن را به فکر اصلاح قانون اعلام وضعیت فوق‌العاده توسط نخست‌وزیر انداخت

دولت ژاپن قصد دارد تا قانونی که به نخست وزیر اجازه اعلام وضعیت فوق‌العاده می‌دهد را اصلاح کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، این قانون به شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اجازه می‌دهد تا در پی شیوع ویروس کرونا و در صورت لزوم وضعیت اضطراری اعلام کند.

نخست وزیر ژاپن بابت عملکردش در ارتباط با انتشار این ویروس پیش از بازی‌های المپیک در توکیو به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است و شاید این بزرگترین آزمون برای وی از زمان روی کار آمدن در ۲۰۱۲ باشد.

دولت ژاپن قصد دارد تا روز سه شنبه لایحه‌ای را به پارلمان ارائه کند و خواستار بررسی و اصلاح قانون ۲۰۱۲ درباره صدور وضعیت اضطراری از سوی نخست وزیر شود تا اگر لازم شد، بابت شیوع این ویروس، آبه این وضعیت را اعلام کند. انتظار می‌رود که پارلمان روز جمعه آن را امضا کند.

ژاپن بیش از ۱۰۰۰ مورد ابتلا به این ویروس را شناسایی کرده که ۷۰۰ مورد آن مربوط به مسافران یک کشتی تفریحی است که ماه گذشته میلادی در نزدیکی توکیو قرنطینه شد. ۱۴ تن در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته که شامل هفت مورد مسافران این کشتی هستند.

یکی از انتقادها به دولت آبه واکنش بسیار کند برای ممنوعیت ورود مسافران از چین پس از شیوع این ویروس بوده است.

در نظرسنجی اخیر، ۵۰ درصد گفته‌اند که عملکرد آبه را در رویارویی با این ویروس قبول ندارند و ۳۷ درصد هم رضایت خود را اعلام کردند.

مفسران گفته‌اند که ژاپن ظرفیت کافی برای آزمایش این ویروس را ندارد و در عین حال نتوانسته این ظرفیت‌های موجود را هم بسیج کند و این گمان وجود دارد که ویروس بسیار سریعتر از آنچه گفته می‌شود، گسترش یافته است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.