تونس ارتباطات دریایی خود با شمال ایتالیا را متوقف کرد

مقامات تونس اعلام کردند که ارتباطات دریایی میان این کشور و شمال ایتالیا را به حالت تعلیق درمی‌آورند تا گسترش اپیدمی جدید ویروس کرونا در تونس را که تنها یک نفر تاکنون در این کشور ثبت شده است، محدود کنند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبداللطیف مکی، وزیر بهداشت تونس به خبرنگاران اعلام کرد که مدت این تعلیق و این اقدام که مربوط به ایتالیا می‌شود، معلوم نیست. ایتالیا پس از چین و کره جنوبی سومین کشوری است که در جهان بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارد و تعداد زیادی از مردم تونس در این کشور زندگی می‌کنند.

ریاست جمهوری تونس همچنین در بیانیه‌ای اظهار کرد که ارتباطات دریایی از شمال ایتالیا به این کشور را برای مدتی متوقف می‌کند.

برای پیشگیری از ارتباط میان مردمی که در کشورهای مختلف زندگی می‌کنند بازی‌های فوتبال بدون حضور مردم محلی و تماشاچیان تیم مقابل که مقیم تونس هستند، برگزار خواهد شد.

وزیر بهداشت تونس همچنین درخواست کرد که تجمعات فرهنگی به زمانی دیگر موکول شوند.

تاکنون براساس اعلام وزارت بهداشت تونس تنها یک نفر که در ایتالیا مشغول به کار بوده است و ۲۷ فوریه گذشته از طریق دریا به کشور بازگشته مبتلا به ویروس کرونا شده است.

افرادی که در کشتی با این فرد مبتلا بوده‌اند شامل ۲۵۰ مسافر و ۸۰ کادر این کشتی می‌شوند و از آن‌ها خواسته شده تا در خانه خود بمانند و اگر علایم بیماری داشتند به مقامات مربوط اطلاع دهند.

بعد از تأیید روز دوشنبه اولین فرد مبتلا در تونس مقامات این کشور اقدامات پیشگیرانه خود را برای کند کردن روند شیوع این ویروس در کشور تقویت کردند.

ویروس کرونا تاکنون موجب فوت ۳۲۰۰ نفر در جهان شده است. در آفریقا به غیر از تونس در کشورهایی همچون مصر، مراکش و الجزایر که همسایه هستند و نیجریه و سنگال نیز افراد مبتلا شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام  

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.