آمریکا دو چینی را به سرقت میلیون‌ها دلار رمزارز برای کره شمالی متهم کرد

وزارت دادگستری آمریکا دو تبعه چینی را متهم به پولشویی به هدف منتقل کردن رمز ارزهایی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار برای کره شمالی کرده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مسئله در یکسری اسناد دادگاهی در آمریکا در شرح استفاده پیونگ یانگ از هکرها برای دور زدن تحریم‌ها ذکر شده است. براساس کیفرخواست ثبت شده در یک دادگاه فدرال آمریکا در واشنگتن دی سی که روز دوشنبه از حالت مهروموم درآمد دو تبعه چینی اقدام به پولشویی رمزارزهای دزدیده شده توسط هکرهای کره شمالی در فاصله دسامبر ۲۰۱۷ تا آوریل ۲۰۱۹ کرده‌اند و تلاش داشتند این ارزهای دزدیده شده را از پلیس مخفی کنند.

برایان بنچکوفسکی معاون دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این متهمان اقدام به پولشویی رمزارزهای دزدیده شده به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار کرده‌اند تا یکسری تراکنش‌ها را به نفع عواملی در کره شمالی مخفی سازند.

در عین حال وکلای وزارت دادگستری آمریکا در سند مربوط به یک شکایت‌ عنوان کردند که اقدام به توقیف حدودا ۲۵۰ میلیون دلاری که هکرهای کره شمالی در سال ۲۰۱۸ از یک بازار تبادل ارز مجازی دزدیدند، کرده‌اند. در این سند عنوان شده که این اعتبارات در ادامه با استفاده از صدها تراکنش ماشینی که برای مخفی ساختن پول‌ها از چشم بازرسان طراحی شده بودند، دستخوش پولشویی شدند. طبق این اسناد دست کم بخشی از این اعتبارات برای کمک به تأمین مالی زیرساخت‌هایی در کره شمالی به هدف دست زدن به حملات سایبری مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش کره شمالی از هکرهای یکسانی برای یک حمله نوامبر ۲۰۱۹ به یک بازار تبادلات مجازی کره جنوبی استفاده کرده است و در این حمله این هکرها بیش از ۴۸ میلیون دلار رمز ارز دزدیدند.

تیموتی شیا یک دادستان آمریکایی در بیانیه‌ای گفت: هک این بازارهای تبادل ارز مجازی و پولشویی پول‌های مرتبط با آن به نفع عواملی در کره شمالی یک تهدید بزرگ را متوجه امنیت و تمامیت نظام مالی جهانی ایجاد کرده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.