سازمان ملل: وضعیت انسانی در لیبی از زمان کنفرانس برلین تغییری نکرده است

کمیسیونر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد تاکید کرد، وضعیت انسانی در لیبی از زمان برگزاری کنفرانس برلین در ژانویه سال جاری میلادی بهبود نیافته چرا که درگیری ها متوقف نشده‌اند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فیلیپو گراندی، کمیسیونر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در حاشیه دومین گردهمایی بشردوستانه بین‌المللی در ریاض گفت: متاسفانه از زمان برگزاری کنفرانس برلین هیچ تغییری در وضعیت انسانی در لیبی به وجود نیامده چرا که اساسا هیچ تغییری در وضعیت نظامی رخ نداده است.

وی افزود: آژانس پناهندگان سازمان ملل و سازمان بین المللی برای مهاجرت در حال همکاری با مهاجران و آوارگان مستاصل در لیبی هستند و به آنها برای بازگشت به خانه‌هایشان و اگر ممکن نباشد برای رفتن به کشورهای دیگر کمک می‌کنند.

گراندی در ادامه گفت: این اقدام در شرایط عادی نیز بسیار دشوار است. حال تصور کنید در منطقه جنگی این اقدام چقدر خطرناک و دشوار است. ما دائما در طی اقداماتمان  با موانعی مواجه می‌شویم که تلاش‌هایمان را مختل می‌کنند.  

وی تاکید کرد: گروه‌های مسلح در لیبی به شدت غیرقابل پیش‌بینی هستند و مشخص نیست که چه کسی بر چه منطقه کنترل دارد.

گراندی ضمن توصیف اوضاع لیبی به عنوان اوضاعی دشوار و خطرناک، گفت: آژانس پناهندگان سازمان ملل تا زمانی که بتواند عملیات خود را از سر بگیرد در این منطقه خواهد ماند. اجرای تعهدات توافق شده در کنفرانس برلین دست سازمان ملل را برای انجام عملیات و کمک به مردم لیبی که اغلب مورد بدرفتاری، ضرب و شتم و شکنجه قرار می‌گیرند، بازتر کرده است.  

از زمان سرنگونی و ترور معمر قذافی، رئیس جمهوری سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور درگیر یک جنگ داخلی خونین شده است و این جنگ همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر لیبی شاهد جنگ میان نظامیان تحت امر خلیفه حفتر موسوم به "ارتش ملی لیبی" و دولت وفاق ملی است. این جنگ فروردین گذشته و از زمانی آغاز شد که خلیفه حفتر آغاز نبردی سرنوشت ساز برای تصرف طرابلس را اعلام کرده بود.

برلین در 19 ژانویه سال جاری میلادی میزبان یک کنفرانس بین المللی حول محور لیبی با مشارکت روسیه، آمریکا، ترکیه، مصر و چند کشور دیگر و همچنین اتحادیه اروپا و سازمان ملل بود. نتیجه اصلی این کنفرانس مطرح شدن درخواست شرکت‌کنندگان برای برقراری یک آتش‌بس و لزوم اجتناب از مداخله در این درگیری بود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.