به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رگولاتوری، مهرداد ویسی مدیرکل صدور پروانه خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام این خبر گفت: به منظور افزایش رضایتمندی مشترکان، سامانه جدید صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) روستایی از ابتدای اسفند سال جاری راهاندازی و در اختیار مردم قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با راهاندازی این سامانه، ضمن کاهش سفرهای شهری و بین شهری، متقاضیان بدون نیاز به مراجعه حضوری مکرر و یا ارسال فیزیکی مدارک و مستندات میتوانند با مراجعه به سامانه جدید به صورت الکترونیکی ثبتنام و مستندات خود را بارگزاری کنند و حضور متقاضی فقط در مرحله احراز هویت الزامی است.
ویسی گفت: تمامی دفاتری که پیش از ابلاغ مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۲۵ آبان ۹۶ با عناوین مختلف از دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، مجوز فعالیت دریافت کرده و فعال بودهاند، در صورتی که تا پایان سال جاری درخواست خود را برای تبدیل به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستائی به رگولاتوری ارائه کنند، مشمول پرداخت حق امتیاز صدور پروانه نمیشوند.
ویسی تاکید کرد: معافیت پرداخت حق امتیاز صرفاً برای دفاتری است که تا پایان اسفند ۹۸ برای تبدیل به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستائی اقدام میکنند و درخواستهائی که پس از این مهلت زمانی به رگولاتوری ارسال میشود به عنوان درخواست پروانه جدید تلقی شده و براساس ماده ۵ مصوبه ۳-۲۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره «اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستائی» مشمول پرداخت حق امتیاز صدور پروانه میشوند.
وی تصریح کرد: متقاضیان میتوانند برای صدور یا تجدید پروانه دفاتر خود به پایگاه اینترنتی رگولاتوری به آدرس www.cra.ir ، بخش خدمات/صدور پروانه ارائه خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات/صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات/ورود به سامانه، مراجعه کنند.