اردن: اسرائیل با آتش بازی می‌کند/ درباره "معامله قرن" از قبل اطلاعی به ما اده نشد

نخست وزیر اردن تاکید کرد: روابط اردن با رژیم صهیونیستی به پایین‌ترین سطح خود از زمان امضای توافق‌نامه صلح میان دو طرف رسیده و این نتیجه اقدامات یک جانبه‌ای است که تل‌آویو در پیش گرفته است.

به گزارش خبرآنی، عمر رزاز، نخست وزیر اردن در گفت‌وگو با خبرگزاری سی‌ان‌ان آمریکا اظهار کرد: سخنان برخی مسئولان اسرائیلی مبنی بر این‌که اردن همان فلسطین است و یا سخنانی درباره کوچاندن فلسطینی‌ها به اردن را رد می‌کنیم.

رزاز در ادامه گفت: چنین اظهاراتی نه تنها برای اردن مساله‌ای بسیار خطرناک است بلکه تهدیدی برای منطقه محسوب می‌شود و این اظهارات تنها بازی با آتش در منطقه‌ای است که اساسا از تنش‌های مختلف رنج می‌برد.

این مسئول دولت اردن درباره روابط دوجانبه امان و واشنگتن تاکید کرد: روابط اردن و آمریکا گسترده، تاریخی و استراتژیک بوده و با تمام دولت‌های آمریکایی و کنگره شامل پارلمان و مجلس سنا و مردم آمریکا به یک شکل بوده است به همین دلیل ما از این‌که این روابط استراتژیک تحت تاثیر قرار بگیرد، نگرانی نداریم.

وی تاکید کرد: قرارداد صلح میان اردن و آمریکا احتمال دارد وارد یک دوره رکود گسترده شود و در این صورت قطعا این روابط در معرض خطر قرار می‌گیرند.

رزاز افزود: هیچ یک از ابعاد طرح آمریکایی مشهور به معامله قرن پیش از اعلام آن با اردن مورد بررسی قرار نگرفته و ما هرگز رویکردهای سیاسی را با معاملات پولی در نمی‌آمیزیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.