تولید انبوه طرح های دانش بنیان برای کیت تشخیص کرونا

دکتر مصطفی قانعی در گفتگو با خبرنگار خبرآنی گفت: طی فراخوانی که هفته گذشته با هماهنگی وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و معاونت علمی اعلام شد مطرح کردیم که شرکتهای دانش بنیان و فناوری که توانایی تولید کیت های تشخیصی دارند طرحشان را معرفی کنند.

وی بیان کرد: از آن هفته طرح هایی ارائه شدند که ۴ طرح در نوبت تصمیم گیری هستند تا در نهایت یک الی دو طرح به مرحله تولید برسند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با اشاره به پروسه تولید این کیتها توسط شرکتهای دانش بنیان گفت: یک تا دو روز برای تایید این طرح ها از سوی سازمان غذا و دارو زمان می برد و این شرکتها باید طی یک هفته کیت ها را به تولید انبوه برسانند.

وی با تاکید بر سرعت تولید کیت های تشخیص کرونا توسط این شرکت ها گفت: اقتصاد این اقدام بلافاصله شکل می گیرد از این رو باید در کمترین زمان ممکن به تولید انبوه برسد و در دسترس قرار بگیرند.

قانعی با بیان اینکه آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت ذیل سازمان غذا و دارو باید حتما محصول این شرکتها را به تایید برساند، گفت: باید رئیس آزمایشگاه مرجع محصول را تایید کند. ستاد زیست فناری در پروسه تولید محصول در صورت نیاز به حمایت، از شرکتهای دانش بنیان حمایت می کند.

وی گفت: آن موضوعی که وجود دارد این است که بعضی از آزمایشگاهها در سطح تهران کیتهای مرتبط را تولید کرده و گزارش هایی از نتایج آزمایش آنها در خصوص کرونا ویروس اعلام شده است؛  این نشان می دهد که توانایی شرکتها برای تولید کیت تشخیص کرونا ویروس وجود دارد ولی سازمان غذا و دارو تاکید دارد که هر چه زودتر کیتها تولید شوند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: این کیت ها باید در مقیاس بالا و همچنین قیمت مناسب عرضه شود.

افزایش تولید داروی کاربردی برای بیماران مبتلا به کرونا

قانعی در پاسخ به اینکه آیا محققان به تولید دارو و واکسن در حوزه کرونا ویروس اقدام کرده اند یا خیر گفت: پروسه تولید دارو و واکسن طولانی است؛ اما یکی از شرکت های تولید کننده دارو که پیش از این دارویی برای ورم مفاصل به تولید رسانده تولیدات خود را افزایش داده زیرا این دارو علاوه بر ورم مفاصل برای کرونا نیز کاربرد دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر کمبود این دارو برای ورم مفاصل اعلام نشده و می تواند برای درمان کرونا نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.