درخواست سازمان‌های مردم نهاد آمریکا از ترامپ برای اولویت قرار دادن بحران ادلب

گروهی از سازمان‌های مردم نهاد آمریکایی از دونالد ترامپ درخواست کردند که وضعیت ادلب را در اولویت قرار دهد.

به گزارش خبرآنی، نهاد عوض، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی-اسلامی در کنفرانسی خبری در کنگره آمریکا اظهار کرد، بزرگترین فاجعه انسانی قرن ۲۱ طی ماه‌های گذشته "پیش چشمانتان در حال آشکار شدن بوده است".

به گزارش خبرگزاری آناتولی، عوض گفت: ما این جا هستیم تا از دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بخواهیم سوریه را در اولویت قرار دهد تا فشار لازم را بر حکومت آن، روسیه و متحدانش اعمال کند.

وی اظهار کرد، این کنفرانس خبری با هدف جلب توجه‌ها به گرفتاری‌های مردم سوریه و فقدان اقدام در برابر اتفاقاتی که در سوریه در حال رخ دادن هستند،  برگزار شده است.

زاهر سحلول، رییس خیریه بشردوستانه "مِدگلوبال" اظهار کرد، ترامپ می‌تواند اعتبار آمریکا را نجات داده و "با اولویت قرار دادن سوریه، ثابت کند که قدرت برتر است".

او در ادامه گفت: دست روسیه در سوریه بازگذاشته شده و مسکو ایجاد هرج و مرج کرده است.

در این کنفرانس خبری از سازمان ملل و آنتونیو گوترش، دبیرکل آن درخواست شد که از مردم سوریه در ادلب دیدار کرده و اقدامی قاطع برای حفاظت از مردم این منطقه اتخاذ کنند.

سحلول گفت: شما باید هم‌اکنون به ادلب بروید، مانند وقتی که به باهاما و دیگر مناطق بحران‌زده سفر کردید. شما باید با کودکان سوری کنفرانس خبری برگزار کنید. می‌توانید هر یک از ۱۲۵۰ اردوگاهی که میزبان ۱.۵ میلیون غیرنظامی آواره هستند را (برای این کار) انتخاب کنید.

رییس شورای روابط آمریکایی-اسلامی که گروهی مدافع حقوق مدنی است، اظهار کرد، واشنگتن باید به مسکو فشار بیاورد تا بحران سوریه را پایان دهد و برای مهاجران سوری کمک بشردوستانه فراهم کند.

مدیر اجرایی "نیروی ضربت اضطراری سوریه"، سفیر سابق آمریکا در سوریه، مدیر بخش سیاست و دفاع در شورای روابط عمومی مسلمانان نیز در این کنفرانس خبری حضور داشتند.

رابرت فورد، سفیر سابق آمریکا در سوریه اظهار کرد، حدود دو میلیون سوری در منطقه کوچکی در ادلب فشرده شده‌اند و تحت بمباران قرار دارند.

وی افزود: برای آنان جایی باقی نمانده که بروند. چیزی که می‌خواهم همه آمریکایی‌ها بدانند این است که این یک مشکل دیگر در سوریه نیست. ابعاد آن بسیار بزرگتر از هر چیزی است که جهان در دهه‌های اخیر به خود دیده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.