رزمناو ضد زیردریایی "نامرئی" به یگان دریایی هند پیوست

در بحبوحه رقابت‌های تسلیحاتی میان چین و هند برای حفظ قدرت مسلط، نیروی دریایی هند رزمناو ضد زیردریایی را به ناوگان دریایی خود در اقیانوس هند افزوده تا نیروی دریایی خود را تقویت کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چین حدود ۲۰ ناو در مدت یک سال به نیروی دریایی خود افزوده در حالیکه هند تنها یک یا دو ناو در سال به نیروی دریایی خود اضافه کرده است.

در دسامبر ۲۰۱۹، چین سه ناو ضد دریایی به نیروی دریایی خود اضافه کرد.

کشتی سازی دولتی هند این رزمناو را به نیروی دریایی اضافه کرده و مدعی است که این رزمناو قابلیت خنثی سازی زیردریایی‌های دشمن را با تسلیحاتی چون اژدر و راکت دارد. این ناو قابلیت فعالیت در اقیانوس‌های پر عمق را دارد.

این کمپانی دولتی کشتی سازی با اعلام اینکه قابلیت رادارگریزی این رزمناو آن را در مقابل دید دشمن هم از بالا و هم زیر سطح دریا نامرئی می‌کند، اعلام کرد: این رزمناوها، هند را در زمره کشورهایی با توانایی ساخت ناوهای ضد رادار قرار می‌دهد.

این رزمناو با نام "کاواراتی" ‌۱۰۹ متر طول دارد و جدیدترین سری از چهار رزمناو ضد زیردرایی است که توسط این کمپانی کشتی سازی مستقر در کلکته ساخته شده است. این کلاس از زیردریایی به گونه‌ای مجهز شده که می‌تواند در شرایط جنگ‌های بیولوژیکی، اتمی و شیمیایی به کار خود ادامه دهد و به سنسورها و تسلیحاتی مجهز است.

انتهای پیام

برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.