نظارت هند بر تحرکات چین در دوکلم با هواپیمای شناسایی پوسایدون

بوئینگ پی-۸ پوسایدون نیروی دریایی هند در جریان بن‌بست نظامی ۷۳ روزه میان هند و چین در کوه‌های "دوکلم" برای نظارت بر تحرکات نیروهای چینی به پرواز درآمد.

به گزارش خبرآنی، بیپین راوات، رییس ستاد ارتش هند در هنگام صحبت درباره لزوم همکاری سه نیروی ارتش (هوای، دریایی و زمینی) در زمینه چالش‌های امنیت ملی، استفاده از این هواپیما را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری "پرس تراست آو ایندیا" (Press Trust of India)، روات به گروهی از خبرنگاران گفت: هواپیمای پی-۸ نیروی دریایی هند در جریان بن‌بست نظامی به دوکلم اعزام شد.

نیروهای چین و هند از ۱۶ ژوئن ۲۰۱۷ پس از توقف ساخت جاده‌ای در مناطق مورد مناقشه میان دو کشور به مدت ۷۳ روز در بن‌بستی نظامی گیر افتادند که احتمال بروز جنگ میان دو طرف را افزایش داد. این بن‌بست اما پس از بیش از ۱۰ دور مذاکره میان دیپلمات‌های دو طرف در ۲۸ اوت ۲۰۱۷ پایان یافت.

این هواپیما همچنین برای نظارت بر تحرکات نیروهای پاکستانی پس از حمله تروریستی سال گذشته میلادی در  پولواما در منطقه جامو و کشمیر نیز اعزام شد.

یک کارشناس نظامی هندی این هواپیما را قدرتمندترین ابزار نظارتی چه در دریا و چه در کوهستان دانسته و اظهار کرده که این هواپیمای نظارتی نقشی کلیدی در تصمیم‌گیری‌ها طی بن‌بست دوکلم داشته است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.