زهره الهیان:مجلس آینده باید مسائل اقتصادی را مهمترین اولویت خود قرار دهد

به گزارش خبرنگار سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، زهره الهیان کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست خبری بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب که ظهر امروز ( یکشنبه) در ‌پایگاه خبری خبرآنی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: زمانی که وارد مجلس هشتم شدم جای خالی مشارکت تخصصی مردم و سازمان‌های مردم نهاد به مجلس را حس می‌کردم. همین مسئله موجب شکل‌گیری سامانه‌ای شد که در آن بسیاری از سازمان مردم‌نهاد به عضویت درآمدند تا این نهادها درباره طرح‌ها و لوایحی که به تصویب مجلس می‌رسد اظهار نظر کنند و نظرات تخصصی انجمن‌های علمی و سازمان‌های مردم نهاد  نیز اخذ شود که این مسئله یکی از برنامه‌های بنده برای مجلس یازدهم است.

وی با اشاره به نظارت غیرقابل مجلس بر عملکرد نمایندگان خانه ملت خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در مجلس وجود دارد مخصوصاً این دوره مجلس شورای اسلامی ضعف نظارت است متأسفانه ما سازوکار نظارتی قوی در مجلس نداریم و همین عامل موجب رد صلاحیت 90 نفر از نمایندگان فعلی به دلایل مختلف از جمله پرونده‌های مالی  شده است این سازوکار باید به درستی در مجلس آینده اصلاح و تعریف شود. 

الهیان ادامه داد: متأسفانه معاونت نظارت مجلس به نسبت معاونت قانون‌گذاری از ضعف مشهودی برخوردار است که این مشکل باید در مجلس آینده مرتفع شود. 

کاندیدای مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: متأسفانه مجلس در حوزه  شفافیت تأمین مالی هزینه کرد  کاندیداها عمل درستی نداشته و شرایط فعلی آن چیزی نیست که  مدنظر امام خمینی و رهبر انقلاب بوده باشد؛  ورود پولهای کثیف به تبلیغات موجب شده تا  کاندیداها زمانی که به مجلس ورود می‌کنند به جای پیگیری چالش ها و دغدغه های مردم به دنبال مطالبات حامی‌های مالی خود بروند.

الهیان گفت: مجلس آینده باید مسائل اقتصادی را مهمترین اولویت خود قرار دهد،  امروز در حوزه معیشت فشار اقتصادی زیادی بر روی مردم وجود دارد که مجلس باید با راهکارهای عملی به حل این دغدغه‌ها و مشکلات بپردازد.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف دولت در حوزه مسکن گفت: آقای روحانی با نماد کلید به عرصه انتخابات آمدند ولی افتخار وزیر مسکن دولت ایشان این بود که هیچ مسکنی برای مردم ساخته نشد؛  همین موضوع باعث شده تا  امروز طبقات ضعیف جامعه با مشکل جدی در زمینه تأمین مسکن دست و پنجه نرم می کنند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.