رویداد «نیازهای فناورانه صنایع تخمیری» برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنعت اتانول و خمیرمایه یکی از صنایع مادر در حوزه زیست‌فناوری است. صنعتی که در ایران جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و با وجود ظرفیت‌های خوبی که دارد هنوز یکی از حلقه‌های مفقوده این عرصه کاربردی است.

 ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای شناسایی ظرفیت‌های موجود این صنعت در کشور اقدام به برگزاری رویداد تخصصی نیازهای فناورانه صنایع تخمیری کرده است.

واحدهای صنعتی تولید اتانول و خمیرمایه، به عنوان صنایع مادر بیوتکنولوژی، ورود کشور به عرصۀ تولید انبوهی از محصولات مفید را تضمین می کنند. صنایع تولید اتانول زیستی نیاز استراتژیک کشور و درگاه ورود به عرصۀ بیوتکنولوژی صنعتی است.

هم اکنون، در این صنعت، فرآیندهای تخمیر محصولات کشاورزی (به ویژه ملاس نیشکر) به طور ناقص طی می‌شود و حجم انبوهی از مواد نیمه فرآیند شده، با عنوان پسماند و پساب بوجود می‌آورد و مجموعه‌ای از مشکلات محیط زیستی و اقتصادی را بر جای می‌گذارد. از میان برداشتن موانع اقتصادی و محیط زیستی بر سر راه توسعه صنایع تخمیری و تولید اتانول و خمیر مایه بسیار با اهمیت است.

بر همین مبنا ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رویداد «نیازهای فناورانه صنایع تخمیری» را ۲۱ اسفندماه امسال به میزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌کند.

همه پژوهشگران، فناوران و صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این طرح مشارکت کنند و طرح‌های خود را تا ۱۱ اسفندماه امسال به کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال کنند.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.