خودداری ارتش آمریکا از تحقیقات درباره شاهد جنجالی پرونده استیضاح

مقام ارشد غیرنظامی نیروی زمینی ارتش امریکا اظهار کرد، هیچ تحقیقاتی در قبال سرهنگ آلکساندر ویندمن، از شاهدان جنجالی تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ که تا همین چند وقت پیش همچنان در شورای امنیت ملی دولت وی مشغول به کار بود، انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روزنامه دیلی میل، رایان مک‌کارتی، مقام ارشد غیرنظامی نیروی زمینی ارتش آمریکا اظهار کرد، سرهنگ آلکساندر ویندمن به یک ماموریت کوتاه مدت در مقر نیروی زمینی تا زمانی که اواخر سال جاری میلادی کار ثابت خود را در یک کالج نظامی مطابق با برنامه ریزی شروع بکند، منتقل شده است.

این اظهارنظرهای مک کارتی که در محل باشگاه ملی مطبوعات آمریکا مطرح شدند، ظاهراً به هرگونه بحث درباره‌ی مجازات باالقوه این افسر پایان می‌دهد؛ افسری که بعد از شهادتش در تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ و اظهار نگرانی درباره‌ی یک گفت‌وگوی تلفنی جنجالی ماه ژوئیه گذشته ترامپ با همتای اوکراینی وی، مورد هجمه و انتقاد این رئیس جمهور آمریکا قرار گرفت. ویندمن چند روز پیش همراه با اسکورت کاخ سفید را ترک کرد و برادر دوقُلوی وی یعنی یِوگِنی که به عنوان وکیل در شورای امنیت ملی کاخ سفید مشغول به کار بود و همچنین یک سرهنگ دیگر نیز به اتفاق مشابهی دچار شدند.

ترامپ روز سه‌شنبه در پاسخ به اینکه آیا ویندمن با تنبیه انضباطی روبرو می‌شود گفت: این امر به عهده ارتش است.

ترامپ اظهار کرد: او (ویندمن) به گزارش یک مورد غلط تماس تلفنی پرداخت در حالی که مسائلی که در این تماس مطرح شدند کاملا  مناسب بودند.

ترامپ ادامه داد: این تماس تلفنی یک تماس تلفنی بی عیب‌ونقص بود و من همواره آن را بی عیب‌ونقص خواهم خواند.

ترامپ درباره‌ی ویندمن گفت‌: ما او را به یک مکان خیلی متفاوت‌تر فرستادیم و ارتش می‌تواند با او هرگونه که بخواهد تعامل کند. ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اکنون اختیار او را دارد و من به ژنرال میلی تبریک می‌گویم. ترامپ ادامه داد:‌ او(میلی) می‌تواند ویندمن و برادرش را داشته باشد و ما وضعیت را خواهیم فهمید.

ویند من یکی از مقام‌های متعددی است که بعد از تماس تلفنی جنجالی ماه ژوئیه گذشته دونالد ترامپ با همتای اوکراینی وی، برای گزارش دادن نزد وکلای امنیت ملی رفت .

ویندمن به عنوان کارشناس ارشد امور اوکراین در شورای امنیت ملی کاخ سفید مشغول به کار بود و در جریان تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ شهادت داد که درخواست این رئیس جمهور آمریکا برای تحقیقات اوکراین از رقیب سیاسی اش جوبایدن در تماس جنجالی مذکور، نامناسب بود.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا ماه نوامبر گفته بود، ویندمن نباید از بابت شهادت‌هایی که مطرح کرده نگران تلافی‌جویی باشد.

ویندمن چند روز پیش و حدود دو روز بعد از تبرئه ترامپ در مجلس سنای آمریکا در فرآیند استیضاح، از شغلش در شورای امنیت ملی کاخ سفید کنار گذاشته شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.