روسیه: عراق درخواستی برای خرید "اس-۴۰۰ "نداشته است

سفیر روسیه در عراق گفت، ارتش عراق تاکنون درخواستی برای خرید سامانه های دفاع هوایی"اس-۴۰۰" ارائه نکرده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماکسیم ماکسیموف، سفیر روسیه در عراق امروز(پنجشنبه) گفت، عراق هیچگونه درخواست رسمی برای خرید سامانه های پدافند هوایی اس-۴۰۰ روسیه نداشته است.

سفیر روسیه در بغداد گفت، طبیعتا در پرتو رخدادهای اخیر، توجه به سامانه های اس-۴۰۰ روسیه بیشتر شد. اما هنوز صحبت از هرچیز ملموس و قابل توجهی زود است.

ماکسیموف ادامه داد، ارتش عراق به سلاح‌های روسیه اهمیت می‌دهد، زیرا این سلاح‌ها در میادین مختلف درگیری از کیفیت و کارآمدی بالایی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: از آنجاییکه جدیدترین تجهیزات نظامی برای همه ارتش‌های نظامی در روسیه تولید می‌شود، ما همواره می‌گوییم که آماده کمک به دولت عراق برای ارتقای توامندی‌های دفاعی آن هستیم. اگر درخواستی درمورد سامانه های مشخصی دریافت کنیم آن را بررسی خواهیم کرد. ما منتظر دوستان عراقی در روسیه برای بازدید از نمایشگاه سلاح‌های روسیه تحت عنوان "ماکس" و"آرمیا ۲۰۲۰" هستیم.

ماکسیموف همچنین با اشاره به فعالیت‌های برخی گروه‌های تروریستی کوچک و پنهان در استان‌های مختلف عراق گفت، هنوز زود است درباره پیروزی نهایی بر داعش سخن گفت.

وی گفت، نهادهای امنیتی عراق طی مدت عملیات علیه داعش در سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۷ توانستند خود را تقویت کنند و امروز می‌توانند ماموریت‌های بیشتری را در زمینه مبارزه با تروریسم و تأمین امنیت کشور انجام دهند.بنابراین امروز اهمیت نقش تبادل اطلاعات و اقدام پیشگیرانه دربرابر عملیات‌های تروریستی و تضمین امنیت در شهرهای عراقی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.