ساخت بازوی بیونیکی که پیانو می زند

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از دیلی میل، یک بازوی بیونیک ساخته شده که می تواند تخم مرغ ها را نگه دارد و پیانو بنوازد. در حقیقت این بازو می تواند حرکات دست انسان را تقلید کند.

«هیون مین دو» از انستیتو ماشین آلات و مواد کره جنوبی این بازو را ساخته و ادعا می کند این ابزار می تواند آب بریزد و قیچی را کنترل کند.

این بازوی رباتیک دارای ۴ انگشت است که هرکدام از آنها ۳ بند دارند، به همین دلیل مانند دست انسان انعطاف پذیر است و می تواند اشیا را با قدرت کنترل کند.

به گفته سازندگان این ربات می توان از آن در کارخانه یا صنایع مختلف استفاده کرد و به ربات ها اجازه داد به طور فیزیکی با جهان اطراف ارتباط برقرار کنند.

بازوی مذکور ۲.۲ پوند وزن دارد و می تواند جسمی با ۳ برابر وزن خود را بلند کند. در این بازوی رباتیک ۲ نوع حسگر وجود دارد که لمس با قدرت های مختلف را شناسایی می کند. این حسگرها در نوک انگشتان، انگشتان و کف دست ابزار به کار رفته اند تا هرگونه شی را شناسایی کنند.

به گفته محققان این بازو مانند دست انسان کار می کند و ساختار و حرکات انگشتان واقعی را تقلید می کند. در کل ۱۲ موتور هر انگشت و مفصل های آن را به طور جداگانه حرکت می دهند.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.