نقش‌آفرینی دانشجویان اصلی‌ترین برنامه بسیج دانشجویی است

به گزارش گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، محمدجواد نیک‌روش، رئیس سازمان بسیج دانشجویی با رمضانیان، مسئول پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج دیدار و گفتگو کرد.

نیک روش در این دیدار با اشاره به رویکرد مسئله‌محوری در سازمان بسیج دانشجویی و اجرای طرح اعتلای این سازمان گفت: به منظور نهادینه سازی رویکرد نقش آفرینی و تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) طرح اعتلا و به دنبال آن سامانه‌های کندو تهیه و تدوین شد و طی سه ماه اخیر و پس از ابلاغ رسمی این طرح، به ارائه آن برای معاونین و مسئولین اقشار سعی در استفاده از نظرات تخصصی و عمومی به منظور اصلاح طرح داریم.

 

وی افزود: یکی از وظایف بسیج دانشجویی فعالیت گسترده در سطح دانشگاه‌ها است؛ لذا برای این کار باید منابع و امکاناتی باشد و در این راستا باید تربیت نیرو انجام شود و فضای عمومی و تخصصی دانشگاه ها مدیریت شود.

بخش زیادی از مسائل کشور حاصل خلا تئوریک است

رمضانیان در ادامه دیدار با رئیس سازمان بسیج دانشجویی اظهار کرد: بخش زیادی از مسائل کشور حاصل خلا تئوریک است. چرا که برای مسائل پیش رو دانش و دانایی لازم را نداریم.

وی در تشریح سخنان خود اشاره کرد: در بیانیه گام دوم نیز که سال گذشته همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر شد؛ رهبری بیان فرمودند غربی‌ها با دانش به این توانمندی و مدیریت رسیدند و حکمرانی می‌کنند.

مسئول پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج با بیان اینکه بسیج سازماندهی باید داشته باشد و هدفمند عمل کند، تصریح کرد: پژوهش، تحقیق و تعمیق دانایی رسالت پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج است بنابراین تولید و تجمیع این داده‌ها و دانایی ها برنامه مدونی می خواهد.

وی بیان کرد: دو نیاز اساسی در پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج وجود دارد، نیاز اول نیاز به مطالعه و تحقیق بوده و این اولین مسئله ماست. بنابراین بسیج دانشجویی سازوکاری برای پژوهش در حوزه مرتبط با بسیج در نظر بگیرد. نیاز دوم این پژوهشکده، نیاز به نیروی تراز متخصص و متعهد و دلسوز است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.