جزئیات پرتاب ماهواره از زبان سخنگوی سازمان فضای وزارت دفاع/ "ظفر" در مدار قرار نگرفت

به گزارش ‌پایگاه خبری خبرآنی به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، طرح پایگاه فضایی حضرت امام خمینی (ره) که کار ساخت آن از چند سال پیش و بر اساس مصوبه شورای عالی فضایی کشور آغاز شد، ​توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اجرا و تکمیل گردیده است.


همچنین این سازمان به عنوان نخستین پرتاب کننده ماهواره در جهان اسلام، مسئولیت طراحی، ساخت و بهره برداری تخصصی از این پایگاه را نیز بر عهده دارد.


سید احمد حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع گفت: در ماموریت پرتاب ماهواره ظفر توسط ماهواره بر سیمرغ همه فرآیند‌های پرتاب فضایی از قبیل مونتاژ مراحل ماهواره بر و ماهواره، تست‌های پیش پرتاب، تزریق سوخت و پیش فشار گذاری، به طور کامل به انجام رسید، ​ فرآیند پرتاب و استارت موتور‌های مرحله 1 ماهواره بر و جدایش مراحل و استارت موتور مرحله 2 به درستی انجام شد و در انتهای مسیر، ماهواره بر به سرعتِ مورد نیاز جهت تزریق ماهواره در مدار مورد نظر نرسید.


بخش قابل توجهی از اهداف تحقیقاتی مد نظر از این پرتاب محقق شده است و داده‌های تله متری از فرآیند پرتاب به طور کامل احصاء گشت که با تحلیل این داده‌ها و تطبیق عملکرد زیر سیستم‌ها با طراحی انجام شده، بهینه سازی‌های لازم جهت پرتاب آتی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.