آغاز اجلاس سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا

منابع آگاه از آغاز سی و سومین اجلاس عمومی سران کشورهای عضو اتحادیه آفریقا با عنوان "خاموش‌ کردن سلاح‌ها" در اتیوپی خبر دادند.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه الشرق الأوسط، سی و سومین اجلاس عمومی سران کشورهای عضو اتحادیه آفریقا تحت عنوان "خاموش‌ کردن سلاح‌ها" امروز (یکشنبه) در آدیس‌آبابا، پایتخت اتیوپی آغاز به کار کرد.

در همین راستا، موسی فکی محمد، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در ابتدای این جلسه بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران لیبی تأکید کرد.

وی همچنین خواستار حذف نام سودان از لیست گروه‌های "تروریستی" آمریکا شد و گفت: کشورهای قاره آفریقا خودشان با کمک شریکانشان قادر به حل و فصل مشکلات هستند. قاره آفریقا به شدت نیازمند آزادی است و تنش در این قاره بر کشورهای عضو اتحادیه آفریقا تأثیر خواهد گذاشت.

فکی محمد در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به طرح به اصطلاح "صلح" دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به "معامله قرن" ابراز نگرانی کرد که این طرح نقشی در حل و فصل منازعه میان فلسطین و اسرائیل ایفا نکند.

وی تصریح کرد،  که طرح معامله قرن باعث تشدید تنش و درگیری بین فلسطینی ها و اسرائیلی‌ها می‌شود.

 فکی محمد ادامه داد، اتحادیه اروپا چنین طرحی را که باعث افزایش درگیری‌ها بین فلسطین و رژیم صهیونیستی می‎شود، نخواهد پذیرفت. این طرح آمریکایی در غیاب طرف فلسطینی، نقض حقوق فلسطینیان است و خواهد مرد.

در همین حال، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر نیز در جریان این نشست از آمادگی کشورش برای میزبانی از یک نشست آفریقایی به منظور بررسی تشکیل نیروی مشترک آفریقایی برای مبارزه با تروریسم خبر داد.

وی ضمن اعلام همبستگی با ملت فلسطین، گفت که مسأله فلسطین در وجدان و قلب اعراب و آفریقایی‌ها باقی خواهد ماند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.