محمود عباس سندی با ۳۰۰ مورد نقض قوانین بین‌المللی در معامله قرن را به سازمان ملل می‌برد

منابع آگاه از سفر قریب‌الوقوع رئیس تشکیلات فلسطین به نیویورک و گزارش ۳۰۰ مورد نقض قوانین بین‌المللی در "معامله قرن" به سازمان ملل خبر دادند.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، یک مقام فلسطینی اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، دوشنبه جاری به نیویورک سفر می‌کند و فردای آن (سه‌شنبه) پیش‌نویس قطعنامه‌ای را علیه طرح موسوم به "معامله قرن" برای رأی‌گیری به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

در همین راستا، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) گفت: این پیش‌نویس به زبان انگلیسی در میان تمامی اعضای شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل توزیع خواهد شد.

طبق این گزارش، در این پیش‌نویس که توسط سازمان آزادیبخش فلسطین تهیه شده است، به ۳۰۰ مورد نقض قانون بین‌المللی در طرح به اصطلاح "صلح" دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به "معامله قرن" اشاره شده است.

در این پیش‌نویس همچنین تأکید شده است، نقض‌های موجود در معامله قرن قطعنامه‌های سازمان ملل درباره مسأله فلسطین را شامل می‌شود که برجسته‌ترین آنها مربوط به قدس است، چراکه اسرائیل هیچ حق حاکمیتی در آن ندارد و جامعه بین‌الملل نیز الحاق آن به اراضی اشغالی را به رسمیت نشناخته است. از دیگر موارد نقض مطرح شده در این پیش‌نویس مربوط به شهرک سازی و حقوق آوارگان و اسیران فلسطینی است.

در پیش‌نویس قطعنامه تهیه شده توسط ساف همچنین بر نقض‌های مرتبط با نوار غزه و منابع طبیعی و اقتصادی تمرکز شده است.

ترامپ اخیرا از طرح ضد فلسطینی خود موسوم به معامله قرن رونمایی کرد؛ طرحی که در آن علاوه بر چشم پوشی نسبت به حق و حقوق قانونی و مشروع فلسطین امتیازات ویژه‌ای برای رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شده است.

به دنبال رونمایی از این طرح تنش میان فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی شدت یافته و طی چند روز اخیر حدود ۱۵ سرباز اسرائیلی در عملیات زیرگیری با ماشین مجروح شدند و سه فلسطینی نیز توسط پلیس اسرائیل به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.