ارتش عراق: ۴ معترض و یک نظامی در میدان "الوثبه" بغداد زخمی شدند

منابع پزشکی عراقی از زخمی شدن هفت معترض با سلاح سرد و باتوم از سوی افراد نقابدار ناشناس در مرکز بغداد و نیز ارتش عراق از زخمی شدن پنج تن در میدان "الوثبه"، محل تحصن معترضان در مرکز بغداد خبر دادند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سومریه نیوز، ارتش عراق امروز (چهارشنبه) گزارش داد، پنج تن در میدان الوثبه، محل تحصن معترضان در مرکز بغداد زخمی شدند.

طبق بیانیه فرماندهی عملیات بغداد وابسته به ارتش، چهار فرد در میدان الوثبه با گلوله‌های مشقی زخمی شدند که منبع شلیک آنها را مشخص نکرد.

فرماندهی عملیات بغداد بدون ارائه جزئیات بیشتر افزود، یکی از نیروهای هنگ دوم حفظ قانون به همین شیوه زخمی شده است.

در بیانیه مذکور آمده است، نیروهای امنیتی همچنان به تعهدات پایبند هستند و هیچ درگیری و برخوردی با تظاهرکنندگان نداشته‌اند.

از سوی دیگر، شب گذشته یک منبع که در اداره بهداشت الرصافه در شرق بغداد کار می‌کند، گفت‌: تیم بهداشت حاضر در نزدیکی میدان التحریر واقع در مرکز بغداد نام هفت زخمی از تظاهر کنندگان را ثبت کرده که در اثر ضربه با سلاح سرد و باتوم توسط افراد نقابدار ناشناس در این میدان جراحت برداشته‌اند.

روز سه شنبه مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق از حامیانش خواست تظاهرکنندگان مخالف دولت و مقامات سیاسی را سرکوب نکنند. این در حالی است که حامیان صدر روز دوشنبه به زور دست به متفرق کردن تجمعات معترضان در شهرهای مرکزی و جنوبی کشور زدند که در جریان آن یک معترض کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شدند.

صدر روز یکشنبه از حامیان خود (کلاه‌آبی‌ها) خواست به منظور بازگشایی مسیرها و نهادهای بسته شده توسط معترضان با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

همچنین منبعی آگاه اعلام کرد: در اثر انفجار متوالی دو نارنجک که خودروهای نظامی ارتش عراق را در غرب بغداد هدف گرفت سه نظامی زخمی شدند.

عراق از اکتبر ۲۰۱۹ صحنه تظاهرات گسترده مردمی است و معترضان خواستار نخست وزیری مستقل هستند که پست‌های کلیدی در گذشته نداشته و تابع احزاب و کشورهای دیگر نیست. آنها همچنین خواستار برکناری و مجازات مقامات سیاسی متهم به فساد و هدر دادن اموال دولت هستند.

انتهای پیام

برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.