تدقیق نقشه زمین‌های شعاع 300 متری 170 ایستگاه مترو/ روزنه درآمد پایدار جدید برای شرکت مترو

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) محمد شیری مدیر فنی و مهندسی این شرکت با اعلام خبر تهیه نقشه «یو.تی.ام» (U T M) شعاع 300 متری 170 ایستگاه مترو با کمک شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران، سازمان فناوری اطلاعات و شرکت مترو گفت: «یو.تی.ام» (U T M) نقشه‌هایی است که مختصات یک ملک را با دقت سانتی‌متر روی کره زمین مشخص می‌کند. به همین دلیل امکان جابه‌جایی و تعارض ملکی در ارتباط با این زمین‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این اقدام بر اساس مصوبه شماره 27 سال 98 شورای اسلامی شهر تهران تهیه شده است، گفت: بر اساس این مصوبه تمام درآمدهای حاصل از صدور پروانه برای زمین‌های اطراف ایستگاه‌های مترو و بی.آر.تی باید برای توسعه حمل و نقل عمومی انبوه‌بر توسط شهرداری تهران هزینه شود.

شیری با اشاره به اینکه از مجموع 540 هزار پارسل موجود در شهر تهران 75 هزار و 550 پارسل در شعاع 300 متری ایستگاه‌های مترو قرار دارد، خاطرنشان کرد: این مصوبه باعث شد مکاتباتی برای اختصاص ردیف درآمدی جداگانه برای املاکی که در شعاع 300 متری ایستگاه‌های مترو قرار دارند، انجام شود. در صورت موافقت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درآمد حاصل از این زمین‌ها به صورت مستقیم به حساب شرکت مترو نزد خزانه واریز می‌شود.

مدیر فنی و مهندسی شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه املاکی که در شعاع 300 متری ایستگاه‌های مترو قرار دارند نیاز به ضوابط جداگانه شهرسازی نیز دارند، تأکید کرد: در نتیجه باید ضوابط خاصی برای این نقاط پیشنهاد، تدوین و پس از تهیه، سیر مراحل قانونی در کمیسیون ماده 5 طی شود.

شیری در پایان تاکید کرد: بدون شک تحقق موارد مذکور یکی از راه‌های بهینه برای ایجاد درآمد پایدار برای توسعه خطوط مترو در سال‌های آتی است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.