عملکرد اتوبوس‌های بین شهری زیر ذره بین کنترل مسافران و مسئولان

مهران قربانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی اظهار کرد: از آنجا که تأمین ایمنی سفر هموطنان، مهم ترین اولویت در حوزه حمل و نقل جاده ای محسوب می شود، همه شرکت ها و مؤسسات مسافربری ملزم به نصب پلاک نحوه اعلام گزارش مسافران در تمامی ناوگان های سراسر کشور به زیر مجموعه خود شده اند.

وی افزود: بر این اساس شرکت های یاد شده موظفند نسبت به تهیه پلاک مشخصات با رنگ و فونت مشخص و در ابعاد استاندارد و نصب در بدنه داخلی اتوبوس های مسافربری در چهار جهت پیشانی جلو، پیشانی عقب و وسط چپ و وسط راست، به نحوی که کاملاً قابل رؤیت برای تمامی مسافران باشد، اقدام کنند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص محتوای مندرج در پلاک هایی که در اتوبوس های بین شهری نصب خواهد شد، گفت: این اطلاعات شامل پلاک انتظامی وسیله نقلیه، شماره تماس مسئول شرکت حمل و نقل، شماره تماس پلیس راهور، سامانه تلفنی و پیامکی 141 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است که مسافران در صورت مشاهده هر گونه تخلف و رفتار نامتعارف احتمالی از سوی راننده و یا ایراد در ناوگان، می توانند مراتب را به مراجع مربوطه انتقال دهند که موضوع در اسرع وقت پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

قربانی با اشاره به این‌که متأسفانه خطای بخش محدودی از رانندگان، منجر به بروز وقایع جبران ناپذیر در حمل و نقل مسافران جاده‌ای می‌شود افزود،: امیدواریم پیش بینی ابزار کنترلی و نظارتی یاد شده و مشارکت مسافران حوزه حمل و نقل جاده‌ای، زمینه تأمین ایمنی بیشتر با ناوگان حمل و نقل جاده ای بین شهری را فراهم کند و هموطنان مشارکتی فعال در این فرآیند داشته باشند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.