فعالیت ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در حوزه خودروهای هوشمند

به گزارش خبرنگار خبرآنی، دکتر منوچهر منطقی در همایش ملی خودروهای آینده که امروز در سازمان مدیریت صنعتی آغاز به کار کرد، گفت: ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری همواره در راستای توسعه خودروهای خودران است.

وی با بیان اینکه کارهای مطالعاتی تولید خودروهای خودران در کشور انجام شده، گفت: یکی از اقدامات لازم برای تولید خودروهای خودران تدوین سند راهبردی است که ما توانستیم این سند راهبردی را تهیه و تنظیم کنیم. ما به دنبال این هستیم که وارد فناوری های جدید در زمینه حمل و نقل شویم که این نیازمند زیرساخت هایی است.

وی با تاکید بر همکاری دولت برای توسعه فناوری در زمینه حمل و نقل گفت: دولت تاکنون کمک های زیادی در این زمینه داشته است تا بتوانیم خودروهای خودران را در کشور به تولید برسانیم. اما اگر بخواهیم این فناوری را توسعه دهیم کمتر باید از دولت کمک بگیریم و باید به سمت فناوران روی بیاوریم.

وی گفت: در حال حاضر ۱۲۰ شرکت فناور در حوزه هوشمندسازی خودرو فعالیت می کنند که امیدوار هستیم این تعداد شرکت به ۴۰۰ الی ۵۰۰ برسد.

به گفته وی همچنین استارت آپ ها می توانند در حوزه هوشمندسازی خودرو ورود کنند؛ این استارت آپ ها در دو بخش زیرمجموعه تولید خودروهای الکتریکی با سرعت بالا و قیمت پایین ورود پیدا کنند و از سوی دیگر استارت آپ ها می توانند بسترهای خدماتی فوق العاده زیادی را بعد از ساخت خودرو فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو شتاب دهنده برای توسعه خودروهای خودران و هوشمند ایجاد شده است، گفت: باید این خوشه ها به واسطه استارت آپ ها، شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها ایجاد شوند و این به نتیجه نمی رسد جز با کمک خودروسازها.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حمل و نقل افزود: ما برای خودروهای متصل مدل کسب و کاری داریم که پایداری آنها را ایجاد می کند.

به گفته وی، تولید خودروهای خودران و هوشمند اکنون توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به یک کلان پروژه ای تبدیل شده که در این راستا تلاش می شود این طرح کلان اجرا شود.

وی افزود: هر چه جلوتر می رویم حامیان برای تولید خودروهای هوشمند در عرصه تصمیم گیری و اجرا بیشتر می شوند که ما امیدوار هستیم اوایل سال آینده خودروهای هوشمند وارد فرایندهای شهری شوند.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری های حمل و نقل، اکنون به دنبال تولید و انبوه سازی هستیم که این نیازمند ورود سایر بخش های کشور است.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.