تولید آنزیم صنعتی توسط یک شرکت دانش بنیان

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، یک شرکت دانش بنیان مسقر در شهرک صنعتی صفادشت با اخذ تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی توانست تکنولوژی تولید آنزیم صنعتی برای مصرف در صنایع مختلف را بدست آورد و اولین و تنها دارنده تکنولوژی این آنزیم در کشور باشد. 

خلج بابایی رئیس هیات مدیره این شرکت تولید کننده آنزیم های صنعتی گفت: شرکت ما به عنوان اولین و تنها دارنده تکنولوژی تولید آنزیم صنعتی در کشور توانسته، آنزیم‌های صنعتی در صنایع لبنیات، نشاسته و گلوکز، آرد و نان، چرم و نساجی، شوینده‌ها و دام و طیور را تولید کند. تولید این محصول گامی ‌بزرگ در قطع وابستگی به واردات محصولات استراتژیک در کشور به شمار می‌آید. 

وی در مورد ویژگی‌های آنزیم‌های صنعتی تولید شده در این شرکت گفت: این تکنولوژی قادر است تمامی‌ آنزیم‌ها را به اشکال مختلف مایع، پودر (پودر، گرانول و پلت) و اندازه ذره‌ای متفاوت تولید و عرضه کند. 

وی ادامه داد: محصولات تولیدی این شرکت از نظر شاخص‌های کیفی و کمی‌(فیزیکوشیمیایی، بیوشیمیایی و میکروبی) استانداردهای مختلفی را اخذ کرده است که شامل شرایط خوب تولید(GMP)، سیستم مدیریت کیفیت (ISO۹۰۰۱-۲۰۱۵ )، سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی(FSSP۲۲۰۰۰)، سیستم تجزیه و تحلیل خطر و کنترل نقاط بحرانی (HACCP)، سیستم مدیریت زیست محیطی (ISO۱۴۰۰۱-۲۰۱۵)، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (ISO۴۵۰۰۱-۲۰۱۸)، فروش در کشورهای عضو اتحادیه اروپا(EU)  و منطقه تجاری آزاد اروپا  ( CE)، مدیریت ایمنی، قانونی بودن و کیفیت غذا دام FAMI-QS و حلال است.

بابایی از روسیه به عنوان یکی از بازارهای صادراتی آنزیم صنعتی این شرکت یاد کرد و درباره بازارهای هدف صادراتی این محصول نیز گفت: از ۶ ماه گذشته اقدامات لازم برای اخذ استانداردهای بین‌المللی آغاز شده است و پیش بینی می‌کنیم که از اواخر سال جاری صادرات محصولات آغاز شود. با توجه به اینکه بازارهای مختلفی برای محصولات ما وجود دارد بازاریابی‌ها در حال انجام است.

رئیس هیات مدیره شرکت گفت: همچنین شرکت ما دارای امکانات تولیدی با سه خط جداگانه فرمانتاسیون و بیش از ۱۲۰۰ متر مربع اتاق تمیز برای تولید انواع محصولات آنزیمی‌ و محصولات بیولوژیک است. همچنین یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های کنترل کیفی اینگونه محصولات مطابق با استاندارد ISO-۱۷۰۲۵ در اختیار مجموعه ما است.

بابایی خاطرنشان کرد:  ما تاکنون ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات تولید صنعتی برای خرید تجهیزات از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت. همچنین برای تولید محصول دیگر نیز  ۱۵ میلیارد تومان، اعطای تسهیلات تولید صنعتی در صندوق نوآوری و شکوفایی به این شرکت مصوب شده که در مراحل انعقاد قرارداد است. 

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.