بخش زیادی از قراردادهای نفتی دانشگاهها تا ۱۴۰۰ به نتیجه می رسد

به گزارش خبرنگار خبرآنی، اکوسیستم فناوری و نوآوری در صنعت نفت اهمیت زیادی دارد و در این راستا تفاهم نامه هایی با دانشگاهها منعقد شده؛ این قراردادها با هدف توسعه ارتباط صنعت با دانشگاه و حل مسائل نفتی، ایجاد نهادهای حل مسئله در دانشگاه‌ها و ارتباط صنعت نفت و شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شده است.

در همین راستا ۲۶ قرارداد بزرگ با ۱۵ دانشگاه و پژوهشگاه با محوریت «طرح‌های بزرگ در حوزه توسعه ازدیاد برداشت میدان‌های نفتی و…» منعقد شده است.

سعید محمدزاده معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری در گفتگو با خبرنگار خبرآنی در این باره اظهار کرد: تلاش داریم که بخش قابل توجهی از قراردادها تا سال ۱۴۰۰ به نتیجه قابل توجهی برسند.

وی با اشاره به حوزه های فعالیت دانشگاهها در پروسه قرارداد نفتی گفت: ازدیاد برداشت نفت، اکتشاف، گاز، پتروشیمی و پالایش زمینه های فعالیت دانشگاهها با وزارت نفت به شمار می روند.

وی با بیان اینکه برخی از این قراردادها ۱۰ ساله هستند، بیان کرد: وزارت نفت به صورت کامل از این پروژه ها حمایت می کند و درصدد است که از نتایج این طرح ها در صنعت نفت بهره ببرد.

محمدزاده با تاکید بر اینکه این قراردادها در مقیاس بزرگ هستند، عنوان کرد: درصدد هستیم تجهیزاتی که به واسطه محققان کشور به تولید می رسند را از خارج وارد نکنیم.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.