فلسطین حق خروج از پیمان اسلو را برای خود محفوظ دانست

مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرد که در صورت رونمایی رئیس جمهوری آمریکا از طرح موسوم به "معامله قرن" از پیمان صلح اسلو خارج می‌شود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین و دبیر کل کمیته اجرایی "ساف" خاطرنشان کرد: در صورت رونمایی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از طرح معامله قرن فلسطین این حق را دارد که از پیمان صلح اسلو خارج شود.

صائب عریقات همچنین تصریح کرد: ترامپ قصد دارد اشغال موقت اراضی فلسطین را به اشغال دائم تبدیل کند.

پیمان صلح اسلو نخستین موافقتنامه رودروی دولت اسرائیل و سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) بود که در سال ۱۹۹۳ به امضای دو طرف رسید. پیمان اسلو تلاشی برای تعیین یک چارچوب مشخص بود که به حل‌وفصل کامل منازعه اسرائیل و فلسطین بینجامد.

ساف در پیمان اسلو دولت اسرائیل را به رسمیت شناخته و استفاده از خشونت را محکوم کرد. دولت اسرائیل نیز ساف را به عنوان نماینده قانونی مردم فلسطین به رسمیت شناخت و یاسر عرفات اجازه یافت تا به فلسطین بازگردد.

در سال ۱۹۹۵ پیمان دیگری با نام «موافقتنامه موقت در مورد کرانه باختری و نواز غزه» معروف به پیمان اسلو ۲ به امضای دو طرف رسید. این دو پیمان با نام پیمان‌های اسلو شناخته می‌شوند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.