الجزایر آماده میزبانی از مذاکره طرف‌های لیبیایی

الجزایر آمادگی خود جهت میزبانی برای انجام گفت‌وگوها میان طرف‌های لیبیایی در خصوص دستیابی به حل بحران این کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرآنی، خبرگزاری الجزایر به نقل از عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری این کشور گزارش داد، الجزایر آماده میزبانی برای انجام "رایزنی" میان طرف‌های لیبیایی درخصوص دستیابی به حل بحران این کشور است.

تبون در ادامه افزود: ما خواستار ایجاد نقشه راهی واضح و الزام‌آور برای طرف‌های درگیر در لیبی هستیم که شامل تثبیت آتش‌بس و ممانعت از تجهیز طرف‌های لیبیایی به سلاح می‌شود تا شبح جنگ را از کل منطقه دور کنیم.

وی تاکید کرد: الجزایر آماده میزبانی از گفت‌وگو میان طرف‌های لیبیایی است.

رئیس جمهوری الجزایر همچنین تصریح کرد: امنیت لیبی به معنای ادامه داشتن امنیت ما و بهترین راه برای مصون ماندن امنیت ملی ما تعامل، همکاری و هماهنگی با همسایگانمان برای مقابله با تروریسم و افراطگری است.

کنفرانس برلین درباره بحران لیبی یکشنبه (۲۹ دی ماه) با حضور رهبران و وزرای خارجه ۱۲ کشور و روساء و نمایندگان پنج سازمان برگزار شد.

پیشتر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اظهار کرد: در کنفرانس برلین درباره لزوم پایبندی به ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی و نیز حل بحران این کشور تنها از راه‌های سیاسی و یک راهکار جامع برای این بحران توافق کردیم. دو طرف بحران لیبی نیز درباره ایجاد ساز و کاری نظامی شامل پنج نماینده از هر دو طرف جهت نظارت بر آتش‌بس توافق کردند.

به گفته صدراعظم آلمان، شرکت‌کنندگان در کنفرانس برلین تعهد دادند از هیچ یک از طرف‌های لیبیایی در طول اجرای آتش‌بس حمایت نکنند.

نیروهای حفتر چهارم آوریل عملیات گسترده‌ای را علیه طرابلس آغاز کردند. در جریان این عملیات درگیری‌های شدیدی میان نیروهای حفتر و دولت توافق ملی رخ داده است.

لیبی از زمان سرنگونی نظام معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ شاهد بحران سیاسی و نظامی است. در حال حاضر دو طرف اصلی بر سر قدرت در این کشور جنگ دارند. یکی دولت توافق ملی لیبی که مقر آن طرابلس است و از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت موقت در شرق لیبی با ریاست عبدالله الثنی که پارلمان طبرق و ارتش "ملی" لیبی به رهبری خلیفه حفتر از آن حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.