1.5 میلیون نفر در سال داوطلب مهارت‌ آموزی می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، علی اوسط هاشمی  درباره اهمیت مهارت آموزی با اشاره به ضرورت توانمندسازی جامعه انسانی اظهار کرد: با تلفیق مهارت، دانش و آموزش می‌توانیم زمینه ارتقای توانمندی جامعه انسانی را فراهم کنیم.

 وی با بیان اینکه مهارت آموزی سرمایه مهمی برای کشور است، ادامه داد: مهارت  آموزی راهکار مناسبی برای اشتغالزایی و برون رفت از وضعیت بیکاری است.
 
اوسط هاشمی توضیح داد: بازار کار فعلی کشور به نیروی کار ماهر احتیاج دارد و بر این اساس باید به دنبال افزایش مهارت واجدین ورود به بازار کار باشیم. ارتقای مهارت در جامعه می‌تواند بستر را برای رویش صنایع بزرگ و کارآفرینی فراهم کند.
 
وی با تاکید بر اینکه نظام آموزشی مهارتی در پایه انعطاف و قبول تفاوت‌ها و تغییر استوار است، گفت: ما باید منطبق با تغییر و تحول شگرف تکنولوژی زمینه را برای پاسخگویی به مطالبات متناسب با ظرفیت‌ها آماده کنیم.
 
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه با اشاره به تعداد مهارت آموزان سازمان فنی و حرفه ای گفت: سالانه حدود یک میلیون و 500 هزار داوطلب به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وارد می‌شوند.
 
این مسئول تاکید کرد: 40 درصد این افراد فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که برای اضافه کردن مهارت در کنار دانش خود به این مراکز مراجعه می کنند.
 
اوسط هاشمی گفت: از یک میلیون 500 هزار داوطلب حدود 45 تا 60درصد به بازار کار راه پیدا می‌کنند به دلیل اینکه مهارت آموخته اند.
 
وی همچنین به تعداد مراکز آزاد فنی و حرفه ای در کشور اشاره کردو افزود: طی بیش از چهار دهه گذشته  حدود 12 هزار آموزشگاه آزاد در بحث مهارت آموزی از فنی و حرفه‌ای مجوز کار اخذ کرده اند.
 
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: طبق برنامه ششم توسعه حدود 50درصد ظرفیت آموزش و پرورش و 30درصد ظرفیت مراکز آموزش عالی باید تغییر جهت داده و به سمت مهارت حرکت کند.

 انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.