پامپئو درباره تحت نظارت بودن سفیر اخراجی آمریکا در اوکراین تحقیق می‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، درباره ادعاها دال بر اینکه سفیر سابق آمریکا در اوکراین پیش از اخراج از پستش در کی‌یف تحت نظارت و تعقیب بوده، تحقیق خواهد کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه خبری هیل، این اظهارات مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نخستین اظهارات علنی وی دو روز پس از افشاگری‌های جنجالی است دال بر اینکه یکی از مشاوران رودی جولیانی درباره پیگیری اقدامات ماری یووانوویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین به عنوان بخشی از یک کمپین بزرگ‌تر برای اخراج یووانوویچ صحبت می‌کرده.

پامپئو گفت: ما هر کار که لازم است انجام می‌دهیم تا ببینیم آیا در اینجا توطئه‌ای صورت گرفته است یا خیر.

وی افزود: من گمان می کنم که نهایتا ثابت خواهد شد که بخش اعظم آنچه گزارش شده، اشتباه است اما وظیفه ما به ویژه وظیفه من به عنوان وزیر امور خارجه این است که مطمئن شویم که در این باره تحقیقات لازم صورت گرفته است. هر زمان فردی وجود داشته باشد که گمان برود خطری برای کارکنان ما است، ما بدون شک تحقیقاتی انجام خواهیم داد.

پامپئو به خاطر عدم دفاع از یووانوویچ به شدت از سوی دموکرات‌های کنگره و مقامات وزارت امور خارجه مورد انتقاد قرار گرفته است؛ یووانوویچیکه در مه سال ۲۰۱۹ میلادی از کار برکار شد در مرکز تحقیقات استیضاح علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار دارد.

محققان مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا اسناد جدیدی را منتشر کردند که بیانگر تلاشی گسترده برای اخراج یووانوویچ از سمتش است. این اسناد شامل پیام‌هایی میان لو پارناس، مشاور جولیانی و رابرت هاید، تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا و یکی از اهداکنندگان مالی کمپین ترامپ می‌باشد.

پارناس گفت: تنها انگیزه اخراج یووانوویچ، هموار کردن راه برای تحت فشار گذاشتن رئیس جمهور اوکراین است.

در پیام‌هایی که هاید برای پارناس ارسال کرده تاکید دارد که رابط‌هایی را در بین اطرافیان نزدیک یووانوویچ دارد و این سفیر تحت نظارت و کنترل است.

انتهای پیام 

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.