اتکای کمتر به بودجه دولتی با ایجاد برجهای فناوری

به گزارش خبرنگار خبرآنی، سورنا ستاری امروز در مراسم افتتاحیه برج فناوری پژوهشگاه رویان با بیان اینکه همیشه اتفاقات خوبی در پژوهشگاه رویان رخ می دهد، گفت: توسعه زیست بوم دانش بنیان در این منطقه از تهران به واسطه این پژوهشگاه اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه برج فناوری رویان دانشمندان زیادی همچون دکتر بهاروند دارد، افزود: زیست بوم علم و فناوری باید در این مجموعه ایجاد شده و به واسطه آن شرکتهای دانش بنیان متشکل از جوانان راه اندازی شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: برج فناوری رویان نقطه عطفی است برای ایجاد شرکتهای دانش بنیانی که جوانان و فارغ التحصیلان مدیران آنها هستند.

وی با بیان اینکه طرح های پژوهشگاه رویان طرح های فوق العاده ای هستند، گفت: ما همیشه پژوهشگاه را از هر نظر حمایت کردیم و هر وقت از نظر مادی و معنوی چیزی دستمان آمده برای رویان دریغ نکرده ایم.

ستاری ادامه داد: پژوهشگاه رویان نگینی در بحث سلول های بنیادی است که ما باید از آن پاسداری کنیم، زیرا امانتی است که کاظمی آشتیانی برای کشور به جای گذاشته است.

وی با اشاره به راه اندازی برج فناوری رویان افزود: این باعث می شود که رویان بخشی از درآمد خود را به واسطه برج فناوری بدست آورد و کمتر به بودجه دولتی وابسته باشد و تحولات بنیادی را با کارهای خودش انجام دهد که نشان دهنده تحول رویان است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: این ارزشمند است و ان شاءالله در رویان اتفاقات خوبی رخ دهد و محور حرکت حوزه سلول بنیادی در کشور باشد.

وی در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از برج فناوری رویان گفت: هر موقع که به پژوهشگاه رویان می آیم، کارهای جدیدی انجام داده اند. این برج در راستای ایجاد یک اکوسیستم فناوری است که حرکت  بسیار قابل توجهی به شمار می رود.

ستاری افزود: شرکتهای این برج فناورانه هر کدام که نوپا هستند تا چند ماه دیگر محصولات با ارزش افزوده بالایی به بازار می رسانند.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.