نیروی "سایبری ملی" انگلیس آماده مقابله با گروه‌های تروریستی و متخاصم

انگلیس در مرحله نهایی ایجاد یک نیروی امنیتی مقابله با جنگ سایبری علیه گروه‌های تروریستی، کشورهای متخاصم و گروه‌های جرایم سازمان‌یافته قرار دارد.

به گزارش خبرآنی، روزنامه ایندیپندنت گزارش داد که انگلیس در مرحله نهایی ایجاد یک نیروی امنیتی موسوم به "نیروی سایبری ملی" برای مقابله با جنگ سایبری علیه گروه‌های تروریستی، کشورهای متخاصم و گروه‌های جرایم سازمان‌یافته قرار دارد.

این نیرو که از سوی وزارت دفاع انگلیس و "مقر ارتباطات دولتی" (GCHQ) اداره می‌شود، نخستین سازمان انگلیسی خواهد بود که به طور کلی به اقدام علیه دشمنان خارجی این کشور اختصاص یافته است.

یک سخنگوی دولت انگلیس اظهار کرد، وزارت دفاع و مقر ارتباطات دولتی "سابقه‌ای طولانی و موفق در همکاری با یکدیگر در زمینه منافع ملی دارند و به مقابله با تهدیدات واقعی علیه انگلیس از سوی برخی عاملان متخاصم ادامه می‌دهند".

قرار است حدود ۷۶ میلیون پوند در نخستین سال فعالیت این نیرو برای آن سرمایه‌گذاری شود و فرماندهی و کنترل آن بر عهده وزارت دفاع و مقر ارتباطات دولتی در شهر چلتنهام خواهد بود. استخدام‌های این نیرو نیز از نیروهای مسلح و سرویس‌های اطلاعاتی و همچنین بخش خصوصی و دانشگاهی صورت می‌گیرد.

نیروی سایبری ملی در کنار مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس فعالیت خواهد کرد که بر اقدامات دفاعی سایبری برای حفاظت از ادارات دولتی، زیرساخت‌های استراتژیک و صنایع متمرکز است.

پیش‌بینی می‌شود نیروی سایبری ملی انگلیس اقدام علیه شبکه‌های جرایم مرتبط با قاچاق اسلحه و مواد مخدر و انسان را گسترش دهد.

انتهای پیام

برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.