اخباری از نقض آتش‌بس در لیبی در پی اعلام آن از سوی نیروهای حفتر

ارتش شرق لیبی که خود را ارتش ملی این کشور می‌خواند، شروع آتش‌بسی را از بامداد امروز (یکشنبه) اعلام کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه الجزیره، احمد المسماری،‌ سخنگوی نیروهای شرق لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر آتش‌بس در منطقه غرب لیبی را از بامداد امروز به وقت محلی اعلام کرد. این گام در جهت اجرای درخواست روسای جمهوری روسیه و ترکیه برداشته شده است که اخیرا در استانبول دیدار داشتند.

المسماری گفت، نیروهایش به آتش‌بس پایبند خواهند بود به شرط اینکه طرف مقابل هم به آن پایبند باشد و الا به هر گونه نقض آتش‌بس پاسخی سخت داده خواهد شد.

این در حالی است که منابع در شعبه اطلاع‌رسانی جنگ وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی گفتند، نیروهای ژنرال حفتر آتش‌بس را نقض کرده و مواضع دولت وفاق را در محور صلاح الدین به صورت بی‌هدف با خمپاره هدف قرار دادند.

نیروهای حفتر نیز مدعی شدند: نیروهای دولت وفاق آتش‌بس را نقض کردند. سرلشکر المبروک الغزوی، فرمانده گروه عملیات منطقه غرب اعلام کرد: شبه‌نظامیان اقدام به نقض آتش‌بس در بسیاری از محورها با تمامی انواع سلاح‌ها کردند و ما همچنان متعهد به بیانیه صادره از سوی فرماندهی کل به عنوان اتاق منطقه غربی بوده و منتظر دستورات جدید این اتاق هستیم.

سایت "بوابة أفریقیا" از وقوع درگیری‌هایی شدید در نزدیکی ذخایر نفت در مسیر فرودگاه و صلاح الدین در جنوب طرابلس خبر داد.

به رغم انتشار این اخبار سازمان ملل از اعلام آتش‌بس و توقف عملیات نظامی از سوی طرف‌های لیبیایی استقبال کرد.

فرستاده سازمان ملل از تمام طرف‌ها خواست به آتش‌بس پایبند باشند و اجاره تلاش‌های دیپلماتیک برای حل اختلافات از طریق مذاکره را بدهند.

فائز السراج، رئیس شورای ریاستی لیبی نیز از آتش‌بس استقبال کرده اما آن را مشروط به عقب‌نشینی نیروهای حفتر از طرابلس دانسته است.

السراج بعد از رایزنی‌هایش با جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا در رم گفت،‌ شرط امضای توافق آتش‌بس عقب‌نشینی نیروهای مهاجم است که به نظر نمی‌رسد آماده برای این کار باشند زیرا شیوه‌های دیگری را دنبال می‌کنند.

کونته نیز گفت: ایتالیا تمام تلاش خود را برای تقویت مشارکت اتحادیه اروپا در تلاش‌ها برای آرام کردن اوضاع لیبی به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.