به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از دیلی میل، فیس بوک همچنان در برابر فشار برای ممنوعیت تبلیغات سیاسی مقاومت می کند.
طبق ادعای فیس بوک ، این شرکت به جای حذف یا محدود کردن تبلیغات سیاسی تصمیم دارد دسترسی کاربران به تبلیغات سیاسی طبقه بندی شده در فضای آنلاین را تسهیل کند. علاوه برآن فیس بوک ادعا می کند قصد دارد به کاربران اجازه دهد کنترل خود بر شبکه های اجتماعی را بیشتر کنند و تبلیغات سیاسی و اجتماعی کمتری ببینند.
این در حالی است که هنوز فیس بوک مشخص نکرده برای راستی آزمایی تبلیغات سیاسی چه اقداماتی انجام می دهد.
راب لیترن مدیر محصولات فیس بوک در این باره گفت: شرکت نسبت به انتقادات ناشنوا نیست.
این در حالی است که شرکت های فناوری دیگر از جمله گوگل و توئیتر اعلام کردند تبلیغات سیاسی را محدود می کنند. توییتر تبلیغات سیاسی را قبل از انتخابات پارلمان انگلیس ممنوع کرد و گوگل نیز اجازه نمی دهد تبلیغ کنندگان در این پلتفرم رای دهندگان را براساس تمایل سیاسی شان هدف بگیرند.