گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه مصر با مشاور امنیت ملی آمریکا

وزیر خارجه مصر ضمن برقراری تماس تلفنی با مشاور امنیت ملی آمریکا به بررسی روابط دوجانبه میان دو کشور و نیز آخرین تحولات مهم مشترک منطقه‌ای و در رأس آنها تحولات لیبی پرداخت.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روسیاالیوم، احمد حافظ، سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر اعلام کرد، سامح شکری، وزیر خارجه این کشور در این گفت‌وگوی تلفنی با رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا راه‌های توسعه همکاری‌های استراتژیک میان دو کشور در زمینه‌های مختلف در راستای منافع مشترک را موردبررسی قرار داد.

همچنین دو طرف درباره آخرین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کرده و شکری موضع مصر را در قبال تحولات لیبی اعلام کرد و گفت، قاهره موافقت پارلمان ترکیه با استقرار نظامیان این کشور در لیبی را محکوم می‌کند. این اقدام ضمن تشدید تنش، تهدیدی بر امنیت و صلح بوده و اوضاع لیبی را پیچیده‌تر می‌کند.

پارلمان ترکیه لایحه استقرار نظامیان این کشور در لیبی در حمایت از نیروهای دولت موسوم به دولت توافق ملی در این کشور را تصویب کرد.

مقامات قاهره و واشنگتن در این تماس تلفنی بر اهمیت ادامه رایزنی‌ها و هماهنگی‌های میان دو کشور پیرامون مسائل مهم مشترک از جمله مبارزه با تروریسم و نابودی آن تأکید کردند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.