ساختار بانک مرکزی در طرح جدید بانکداری+عکس

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز سه‌شنبه، 26 آذرماه با 132 رأی موافق، 44 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از 201 نماینده حاضر در جلسه با کلیات طرح بانکداری جمهوری اسلامی موافقت کردند.

طرح بانکداری جمهوری اسلامی در سه قسمت، 20 فصل و 214 ماده تدوین شده و کلیات آن به‌تصویب صحن علنی مجلس شورای اسلامی رسیده است که حوزه‌های بانکداری بدون ربا، بانکداری، بانک مرکزی و بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران را در بر می‌گیرد.

نمایندگان مجلس درحالی به کلیات طرح بانکداری جمهوری اسلامی رأی دادند که برخی کارشناسان اقتصادی و بانکی معتقدند این طرح براساس مبانی نظری طراحی نشده و دارای ایرادات اساسی است.

از مهمترین ایرادات وارده به طرح بانکداری جمهوری اسلامی،‌ تضعیف استقلال بانک مرکزی، ایجاد بانک توسعه و تأثیر آن بر افزایش پایه پولی و تورم، ضعف سیاست‌های پولی و ارزی، تبدیل بانک مرکزی به بانک دولت به جای مردم، قوانین دست و پا گیر برای سیاست‌گذار پولی و موارد بسیار دیگری است.

در ادامه تصویر ساختار جدید بانک مرکزی را براساس طرح بانکداری جمهوری اسلامی مشاهده می‌کنید؛

بانک مرکزی , بانکداری اسلامی , صنعت بانکداری و بیمه , دولت دوازدهم جمهوری اسلامی ایران , مجلس شورای اسلامی ایران , سیاست‌های پولی و بانکی ,

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.