شرکت‌های تبلیغاتی از برنامه‌های اندرویدی مورد استفاده شما آگاهند

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از آسین ایج، به گفته سرگی گولابف یکی از مدیران ارشد کاسپراسکای شرکت‌های تبلیغاتی جزئی‌ترین اطلاعات را در مورد کاربران گوشی‌های اندرویدی جمع‌آوری می‌کنند.

هدف از جمع‌آوری اطلاعات مذکور شخصی سازی آگهی‌های به نمایش درآمده برای هر کاربر بر اساس سلایق، علایق و غیره است. نکته جالب اینکه برخی از شرکت‌های تبلیغاتی از طریق اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی گوشی هر کاربر بی سروصدا داده‌هایی را در مورد وی جمع‌آوری می‌کنند که گوگل آنها را مجاز ندانسته است. اما سهل انگاری گوگل در این زمینه باعث می‌شود تا شرکت‌های یادشده به راحتی تخلف کرده و حریم شخصی کاربران را نقض کنند.

به عنوان نمونه، اگر کاربری عکس‌های سلفی زیادی از خود بگیرد و بر روی گوشی خود برنامه‌های اینستگرام و اسنپ چت را نصب کرده باشد، شرکت‌های تبلیغاتی نتیجه می‌گیرند که چنین کاربری باید تبلیغاتی در مورد اپلیکیشن‌هایی دریافت کند که افزودن جلوه‌های بصری و فیلتر را به هر عکس ممکن می‌کنند.

شرکت‌های تبلیغاتی برای شناسایی دقیق هر گوشی و هر کاربر اطلاعاتی مانند شماره کد خاص IMEI تلفن‌های همراه را جمع‌آوری می‌کنند.

این مدیر ارشد کاسپراسکای می‌گوید در بیش از ۷۰ درصد از اپلیکیشن‌های موجود در پلی استور گوگل ابزاری مخفی شده که جمع‌آوری اطلاعات فوق الذکر را ممکن می‌کند. از جمله برنامه‌های محبوبی که حاوی این ابزار مخفی هستند می‌توان به ۳D Bowling، Clean Master و CamScannerاشاره کرد.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.